9 d'abril de 2013

Trobada d'experts europeus en envelliment social a la UdL

Una dotzena d'experts europeus en envelliment social s'han donat cita a la Universitat de Lleida (UdL) en el marc del projecte Live to be a hundred: cultural narratives of longevity (Viure fins als cent anys: relats culturals de la longevitat), coordinat per la Universitat de Maastricht. Són investigadors d'Espanya, el Regne Unit, Irlanda, Suècia, Alemanya, Àustria i els Països Baixos. La trobada l'organitza el grup Dedal-Lit de la UdL.

El degà de la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida, Joan Busqueta, i la professora
del departament d'Anglès i Lingüística, Núria Casado, han estat els encarregats de donar la benvinguda als participants, tots ells membres de  la xarxa ENAS (European Network in Aging Studies/Xarxa Europea d'Estudis sobre Envelliment). Sobre la taula, les darreres publicacions de l'ENAS i els reptes de futur, com ara la col·laboració amb organitzacions nord-americanes.

També han parlat del projecte europeu SIforAGE (Social Innovation on Active and Healthy Ageing for Sustainable Economic Growth / Innovació Social sobre l'Envelliment Actiu i Saludable per al Creixement Econòmic Sostenible), coordinat pel Basque Culinary Center i el grup GISME de la Universitat de Barcelona. La UdL
és la representant de la Xarxa ENAS en aquesta iniciativa que compta amb un pressupost de gairebé 3 milions i mig d'euros. El grup Dedal-Lit serà l'encarregat d'organitzar el congrés internacional de cloenda del projecte.

Trobada d'experts en envelliment social s a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEBusqueta i Casado van donar la benvinguda als participants, de 7 països / Foto: UdL
baixcorva