8 de juny de 2010

La UdL uneix esforços amb Aragó, Navarra i la Rioja en el projecte de campus d'excel·lència Íberus

. Demanen un finançament de 54 milions d'euros per un projecte que frega els 190 milions
audio
Els rectors en la presentació d'Íberus. Universitat de Lleida. FOTO: Unizar
[+] AMPLIAR IMATGEEls rectors en la presentació d'Íberus. FOTO: Unizar
Agroalimentació i nutrició, energia sostenible, tecnologia al servei de la salut del ciutadà i conservació del patrimoni cultural. Aquests són els quatre àmbits d'especialització que planteja els campus d'excel·lència internacional (CEI) de la Vall de l'Ebre, Íberus, en què uneixen esforços la Universitat de Lleida, la Universitat de Saragossa, la Universitat Pública de Navarra i la Universitat de La Rioja. La inversió total prevista per materialitzar aquest projecte, que es va presentar ahir a la capital aragonesa, frega els 190 milions d'euros, dels quals 54 seran finançats pel Govern central si s'aprova la candidatura.

Els rectors de les universitats de Saragossa, Manuel López, Pública de Navarra, Julio Lafuente, la Rioja, José María Martínez de Pisón i Lleida, Joan Viñas, han destacat el potencial que tenen les seues universitats, així com la unió geoestràtegica de les mateixes en un projecte on impera l'esperança i la il·lusió.

Per la seua part, el rector de la UdL, ha explicat que Lleida suma al projecte l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària i la recerca que es fa en l'àmbit de la biomedicina.

Agroalimentació i nutrició, energia sostenible, tecnologia al servei de la salut del ciutadà i conservació del patrimoni cultural, són els àmbits d'especialització que planteja el campus de la Vall de l'Ebre
El CEI Íberus també prepara la construcció d'un campus transfronterer amb les universitats franceses de Toulouse i Pau, que es denominarà EBRoS (European Bioregion of Science) Western Pyrenees. I és que l'aposta per la internacionalització és un dels objectius d'aquest projecte, juntament amb la formació integral de qualitat, l'excel·lència científica, la qualitat de la gestió i l'atracció de talents.

El CEI de la Vall de l'Ebre també planteja diferents estructures comunes com ara un Centre de Postgraus i Doctorats Internacional, un Centre d'Innovació i Emprenedoria, un Centre d'Acollida Internacional i Centres mixtes d'investigació amb les empreses. Així mateix, si es materialitza el projecte, es posaran en marxa un Servei d'Ocupació Universitària i programes de vinculació amb els instituts de secundària i formació professional, i també amb les empreses.

El programa de Campus d'Excel·lència Internacional, convocat pel Ministeri d'Educació, és un dels eixos de l'Estratègia Universitat 2015. L'objectiu és promoure els campus espanyols més competitius entre els de referència internacional, millorant la qualitat docent i de recerca, diferenciant l'oferta, concentrant esforços i promovent relacions estratègiques amb institucions, centres d'investigació i empreses.