8 d'abril de 2010

Jaume Cabré, Premi d'Honor de les Lletres Catalanes 2010

. El jurat destaca la seua fidelitat a la literatura catalana i al país
audio
Jaume Cabré, Premi de les Lletres Catalanes 2010. Universitat de Lleida
Jaume Cabré
Jaume Cabré, professor de la Universitat de Lleida i escriptor, ha estat guardonat amb el Premi d'Honor de les Lletres Catalanes 2010. El jurat l'ha distingit en la 42a edició "per la seua fidelitat a la literatura catalana i al país". El veredicte també destaca la importància i l'exemplaritat de la seua tasca intel·lectual, "que ha contribuït a la vida cultural dels països catalans". El premi es lliurarà en una cerimònia que tindrà lloc al Palau de la Música de Barcelona el proper 14 de juny.

Al llarg de la seua trajectòria, Cabré ha compaginat l'escriptura amb l'ensenyament. És professor de la UdL des de l'any 2003. A la llicenciatura de Comunicació Audiovisual imparteix dos assignatures: Narrativa I. Arquitectura del relat audiovisual i Narrativa II. Recursos i estratègies per a la construcció del relat audiovisual. També és un dels coordinadors de la Setmana de la Comunicació.

Jaume Cabré, nascut l'any 1947, és membre de la secció filològica de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC). La novel·la i el relat han centrat bona part de la seua tasca literària. Entre les seues obres més conegudes destaquen Les veus del Pamano (2004), Viatge d'hivern (2000) i L'ombra del eunuc (1996). També ha escrit assaigs, teatre i és un habitual col·laborador de la premsa escrita.

El jurat que ha distingit Cabré està format pel periodista Joaquim Maria Puyal, el filòleg Josep M. Domingo, l'editor Pere Tió, el sociòleg Salvador Cardús, la professora de literatura contemporània Margarida Casacuberta i el crític Ramon Pla i Arxés. Completen la llista Josep M. Roig, Salvador Alegret, Laura Borràs, Pilar Garcia Sedas, Damià Pons i Vicenç Villatoro.

Es dóna la circumstància que el Premi d'Honor de les Lletres Catalanes, que atorga Òmnium Cultural, va distingir l'any passat el lingüista de Bell-lloc d'Urgell i doctor honoris causa de la UdL Joan Solà i Cortassa.

Telenotícies TV3 - 08/04/2010 / Cabré, escriptor amb projecció internacional