7 d'octubre de 2013

'Cuerpos fugaces' obre la temporada d'exposicions a la UdL

Cuerpos Fugaces / Sonia Villegas / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEUna de les fotografies de Cuerpos fugaces / Foto: Sonia Villegas
baixcorva
La confrontació entre el clar i l'obscur, explica el creador de Passanant Foto, Josep Bou, serveix a Sonia Villegas per retratar la fugacitat de l'espai, de l'amor, de la vida, del futur, en la sèrie de fotografies del projecte Cuerpos fugaces, premiat amb el "PassFOTO Produeix Exposició 2012" i que obre la temporada d'exposicions a la UdL.

La mostra, que s'inaugurà demà a les vuit del vespre i que es podrà veure del 8 al 25 d'octubre al Centre de Cultures del campus de Cappont, presenta 13 originals de diferents mides i un plòter explicatiu sobre aquestes instantànies preses en una antiga fàbrica de pells, "un escenari castigat pel pas del temps on s'hi respira un futur incert", explica la fotògrafa barcelonina.

Partint de la premissa que res és permanent -afegeix Villegas-, Cuerpos fugaces se centra "en captar la instantaneïtat de les coses, com de ràpid transcorre el temps per les nostres vides, com de fràgils són les nostres relacions i com de frugals són aquells instants que sovint oblidem abans de fixar-los en la nostra memòria".

En les imatges, Villegas se serveix d'una parella nua per simbolitzar que qualsevol relació és possible gràcies a una coincidència en l'espai i el temps, mentre que el contrallum les dota d'un efecte il·lusionista i fantasmagòric que emfatitza "la situació de moviment i l’oscil·lació eterna que és la vida", conclou.

Nascuda a les rodalies de Barcelona el 1979, Villegas resideix actualment entre Suïssa i Catalunya. Graduada a l'Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya, actualment imparteix cursos d'iniciació a la fotografia, fotografia creativa i retoc digital.