7 de setembre de 2007

La UdL col·labora en els primers camps de treball universitaris a Algèria

Vista aèria d'Alger
Vista aèria de la ciutat d'Alger
El Centre de Cooperació Internacional de la UdL, com a membre de la Comissió de Cooperació i Solidaritat de la Xarxa Vives d'Universitats, col·labora en l'organització dels primers camps de treball universitari a Algèria, dins el marc del Programa Algèria Universitats, engegat enguany per la Xarxa Vives -aque aplega les universitats de parla catalana- amb l'objectiu de potenciar les relacions interuniversitaries amb el Magrib i, sobretot amb Algèria, que és el país magribí que rep menys volum de cooperació.

Els camps de treball, adreçats als estudiants de grau de les universitats de la Xarxa, tindran lloc entre el 26 de desembre del 2007 i el 6 de gener del 2008 i pretenen promoure la participació dels alumnes universitaris en accions de cooperació, així com oferir la possibilitat de conèixer una realitat social, històrica i cultural molt propera a la nostra.

Les activitats que es duran a terme són la rehabilitació arquitectònica d'una alcassaba (reciente fortificat) a Beni Abbas, a la província de Béchar, la rehabilitació d'un antic hospital francès construït al 1843, i la restauració d'uns banys turcs que daten del segle XVIII al barri antic Sidi el Houari, a la ciutat d'Orà (nordest d'Algèria), per reconvertir-los en un centre sociocultural. També es col·laborarà en el treball comunitari de l'associació Santé Si el Houari, vinculada al desenvolupament del barri. Tots tres camps de treball restauraran els edificis amb material tradicional.

Els estudiants interessats a participar-hi poden adreçar-se al Centre de Cooperació Internacional de la UdL fins al proper 28 de setembre. Els organitzadors dels camps de treball valoraran especialment els alumnes de l'àrea de ciències socials i de les titulacions d'arqueologia i d'arquitectura.

MÉS INFORMACIÓ

Programa Algèria Universitats - PAU
Xarxa Vives d'Universitats

Centre de Cooperació Internacional