7 de juliol de 2009

Un curs de la UdL analitza els estereotips sexistes i els valors androcèntrics de la literatura infantil
audio
IL·LUSTRACIÓ DE MERCÈ LLIMONA El soldadet de plom
El soldadet de plom (il·lustració: Mercè Llimona)
Una quarantena de persones analitzen des d'avui a la Universitat de Lleida els missatges sexistes que transmeten els contes infantils tradicionals. Són els alumnes del curs Bruixes, madrastres i heroïnes: literatura infantil i coeducació, que s'emmarca en la 17a Universitat d'Estiu de la UdL.

Els participants treballen els estereotips i les identitats de gènere a partir d'històries com La Ventafocs, La Rateta Presumida o La princesa i el pèsol. "Les dones es defineixen amb qualitats com la passivitat, la submissió i la debilitat; mentre els homes ho fan en relació a la raó, l'activitat, el poder o la força", expliquen les organitzadores del curs.

Durant les sessions es treballarà especialment el conte de El Soldadet de Plom, del que es farà una versió no sexista del guió. Els alumnes també elaboraran titelles amb materials reciclats i utilitzant la perspectiva de gènere. L'obra es representarà dijous, 9 de juliol, a l'exterior del campus de Cappont a partir de 20.00h. L'actuació, a càrrec de la companyia Festuc Teatre i els alumnes del curs, està prevista entre l'Escola Politècnica Superior i l'Edifici Polivalent. En cas de pluja, es traslladarà al vestíbul de la planta -1 de l'Edifici Polivalent.