7 de juliol de 2006

Èxit de matrícula a la Universitat d'Estiu 2006

L’edició de 2006 de la Universitat d’Estiu ha estat un èxit de matrícula amb un total de 460 inscrits, la qual cosa suposa un augment de 134 matriculats respecte l’any passat; és a dir, la Universitat d’Estiu ha augmentat el nombre d’estudiants en un 41% respecte l’any 2005.

Aquesta és la xifra més alta de matriculats a la Universitat d’Estiu dels darrers cinc anys: 326 (2005), 356 (2004), 367 (2003), 279 (2002) i 382 (2001).

Cartell guanyador Universitat d'Estiu 2006

Altrament, dilluns 10 de juliol comencen a Lleida un total de sis cursos relacionats amb l’àmbit Eines i Aplicacions Informàtiques (3 cursos sobre programari lliure, 1 de les WebQuests i 1 d’Excel per a la Gestió Financera) i de l’àmbit de la Salut (Avaluació de la Qualitat de Vida).

Des de fa diferents setmanes ja no queda cap plaça lliure en els sis cursos d’estiu a Lleida, cosa que suposa que les 139 places de capacitat als cursos han estat cobertes.

A la Seu d’Urgell, comencen dimarts 11 de juliol tretze cursos d’estiu amb un total de 241 matriculats. La xifra de matriculats a la Seu d’Urgell és pràcticament la mateixa que l’any 2005 que va ser de 243. De tota manera, fins el dia abans que comenci cada curs encara hi ha la possibilitat de matricular-s’hi, per tant, el nombre definitiu de matriculats als cursos d’estiu encara es pot incrementar.

Els cursos que han tingut més èxit a la Seu d’Urgell i que ja no tenen places lliures són:

- Educació Emocional
- Disseny de Jardins
- Correu Electrònic, Fòrums, Pàgines Web: les TIC en la Didàctica de les Llengües
- Elaboració de Presentacions Multimèdia d'Èxit. Aplicacions i Tècniques

Pel que fa a la procedència, 182 matriculats (un 39,60 %) són estudiants dels diferents centres de la Universitat de Lleida, la procedència dels quals per ordre és:

- ETSEA (55)
- Facultat de Dret i Economia (35)
- Facultat de Ciències de l’Educació (31)
- Escola Politècnica Superior (28)
- Facultat de Lletres (23)
- Facultat de Medicina (4)
- Escola Universitària d’Infermeria (2)
- Escola Universitària de Turismo (2)
- Escola Universitària de Treball Social (1)
- Escola Universitària de Relacions Laborals (1)

La resta de matriculats (278, el 60,40 %), que no són estudiants de la UdL, són professorat de primària i/o secundària (122), estudiants que provenen d’altres universitats de la xarxa de l’Institut Joan Lluís Vives (48), d’altres universitats (5), jubilats (13), personal de la UdL (20) o altres professionals (70).

La majoria de matriculats 320 són de la província de Lleida, la resta provenen de Barcelona (42), Tarragona (11), Girona (10), Andorra (15), Madrid (6), València (7), les Illes Balears (3), Aragó (15) i de l’estranger (Alemanya, Holanda, Itàlia i Rússia).

Finalment, dimarts 11 de juliol a les 20.00h tindrà lloc la lliçó inaugural de la Universitat d’Estiu al Saló de Plens de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell que comptarà amb la presència de l’escriptora Empar Moliner.

Empar Moliner parlarà de literatura aplicada al periodisme, de si els diaris gratuïts afecten els de pagament, de com està canviant la manera de fer dels "plomes" i, també, de com està baixant el nivell, no només a la literatura, sinó també a la música, als restaurants, a la tele, al cine, a l'humor, a tot arreu... Així mateix, explicarà les coses bones que troba que hi ha ara (del món de l'art) que no ens podem perdre. Un discurs que sembla pessimista, però que també serà optimista, segons l’escriptora.