6 d'octubre de 2010

audio
Presentació de la Llei de l'Aranès a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEls participants en l'acte d'avui

El Saló Víctor Siurana de la Universitat de Lleida ha estat l'escenari escollit per presentar a les comarques de Ponent la llei de l'occità, aprovada el 22 de setembre pel Parlament de Catalunya. El vicepresident del Govern, Josep Lluís Carod-Rovira, ha encapçalat un acte en què també han pres part el Síndic d'Aran, Francesc X. Boya, i els parlamentaris M. Àngels Cabasés (ERC), Carme Vidal (CiU) i Francesc Pané (ICV-EA). A la presentació han assistit altres personalitats com el delegat del Govern a Lleida, Miquel Pueyo; el rector de la UdL, Joan Viñas; i membres del Departament de Filologia Catalana i Comunicació de la Universitat.

La llengua occitana la parlen tres milions de persones repartides entre l’Aran, l’estat francès i l’italià. La normativa ha permès que assumeixi el rang de llengua oficial a Catalunya, juntament amb el català i el castellà.