6 de setembre de 2011

La UdL i el Col·legi d'Advocats dissenyen junts el programa formatiu per la capacitació professional dels juristes
audio
Conveni Col·legi d'Advocats - Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGESimeó Miquel i Roberto Fernández / FOTO: UdL
La Universitat de Lleida donarà suport a l'Escola de Pràctica Jurídica, del Col·legi de l'Advocacia de Lleida, a l'hora d'organitzar i impartir conjuntament la formació necessària per a què advocats i procuradors puguin obtenir el títol que els permeti exercir professionalment, tal com ho regula el Govern de l'Estat, a través de la llei 34/2006 i el Reial Decret que la desenvolupa que es va aprovar el passat 3 de juny. Amb aquesta intenció, el degà del Col·legi d'Advocats, Simeó Miquel i el rector de la UdL, Roberto Fernández; han signat aquest matí un conveni que té com a objectiu dissenyar un programa adequat per preparar, a l'estudiantat, per la prova de capacitació professional que preveu el nou marc legislatiu.

De la col·laboració entre el Col·legi d'Advocats i la UdL, es desenvoluparan, durant aquest curs 2011-12, els cursos d'accés a l'advocacia que s'iniciaran el proper 4 d'octubre. Aquest tipus de programes constaran de 90 crèdits ECTS -totalment adaptats al Pla de Bolonya-, repartits entre formació acadèmica (60 crèdits) i pràctiques externes (30 crèdits). Pel que fa al personal docent, es preveu que hi hagi una composició equilibrada entre advocats i professors universitaris, a més d'incloure d'altres operadors jurídics com jutges, fiscals, economistes o inclús, metges.

El conveni també estableix que l'òrgan de direcció anirà a càrrec del màxim representant de l'Escola de Pràctica Jurídica i que la subdirecció serà per a un professor/a de la UdL. A més, es preveu la creació d'una comissió acadèmica formada entre sis i deu membres, la meitat dels quals seran designats per cadascuna de les institucions. Ambdues parts també es comprometen a impartir aquest tipus de programes de forma exclusiva i a treballar plegats en el disseny i implantació, a partir del curs 2012-13, d'un màster oficial universitari.