6 de novembre de 2008

La investigació criminal obre la XIII Setmana de la Ciència a la UdL

. La robòtica, la biotecnologia vegetal i la fotografia científica completen el programa

13a Setmana de la Ciència a la Universitat de Lleida

Com treballen els Mossos d'Esquadra per resoldre l'autoria d'un delicte? La recerca d'indicis és el punt de partida de la conferència La fotografia i les tècniques policials aplicades a l’escenari del crim, que obrirà la tretzena edició de la Setmana de la Ciència a la Universitat de Lleida (UdL). El Cap de la Unitat Territorial de Policia Científica, Josep Maria Mateu, explicarà les tècniques forenses que utilitzen en les seues investigacions. Empremtes, restes genètiques, petjades, entomologia i reactius seran els protagonistes de la xerrada, que tindrà lloc el proper 14 de novembre a partir de les sis de la tarda a la Sala de Juntes del segon pis del Rectorat.

El programa inclou diferents tallers. Dos d'ells estan centrats en el món dels enginys mecànics. D'una banda, els estudiants d'Enginyeria Tècnica Informàtica de l'Escola Politècnica Superior faran una demostració pública d'una aplicació robòtica mòbil desenvolupada per ells. De l'altra, el Grup de Robòtica de la UdL explicarà el funcionament d'un altre autòmat, el seu sistema de control, els sensors de què disposa i les noves aplicacions que es poden desenvolupar mitjançant l'aplicació de la robòtica mòbil.

La XIII Setmana de la Ciència també emmarca un recorregut per la Biotecnologia Vegetal a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària i el primer Concurs de Fotografia Científica UdL, que té com a objectiu promoure aquest art com a eina en el procés de la recerca en qualsevol dels àmbits de coneixement humà.

Precisament la conferència de cloenda: La retina del Sabio, que tindrà lloc el 21 de novembre, anirà a càrrec d'un tècnic en fotografia científica, José María Moraleja. A més a més, el vestíbul de l'edifici del Rectorat acollirà una exposició de fotografia científica dels diferents grups de recerca de la Universitat i d'altres institucions de la ciutat. Aquesta mostra pretén donar una visió plàstica de la recerca científica..

MÉS INFORMACIÓ

Setmana de la Ciència a la UdL