5 de maig de 2010

La UdL guanya el Premi Internacional Ciutat de Lleida

. El jurat reconeix la història i la projecció internacional de la institució
audio
L'Ajuntament de Lleida ha distingit la UdL amb el Premi Internacional Ciutat de Lleida, un guardó que té com a objectiu distingir la trajectòria de persones, institucions, empreses o entitats de la societat civil que hagin destacat per la seua aportació al coneixement o el ressò internacional de la ciutat i el seu entorn geogràfic a través de treballs dins dels àmbits acadèmic, científic, econòmic, social o cultural. Es tracta de la segona edició del premi, que el primer any va aconseguir el cardiòleg i doctor honoris causa de la UdL, Roc Pifarré.

El president del jurat, l'ambaixador d'Espanya a Andorra Eugeni Bregolat, ha destacat algunes de les dades que demostren aquest esforç internacional de la UdL. Per exemple, la Universitat de Lleida ha desenvolupat 86 projectes de recerca internacionals i ha produït 6.233 publicacions d'aquest àmbit. Pel que fa a professorat i investigadors, 179 han dut a terme estades de recerca en centres i institucions estrangeres. Quant a estudiantat, la UdL ha rebut 1.700 estudiants d'arreu del món i n'ha enviat 2.014 a fora.

A banda del president, els integrants del jurat del Premi Internacional Ciutat de Lleida són: Ramon Roca, president de Ros Roca Group; Rosa Maria Calaf, presidenta del Centre Internacional de Premsa de Barcelona; Albert Galinsoga, catedràtic de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals; i Josep Presseguer, regidor de Cooperació Territorial i Projecció Exterior.

El guardó del Premi consisteix en una reproducció del “Bronze d’Ascoli”, un document legal de l'any 89 a.C. aparegut en aquesta localitat italiana. Reconeixia la concessió de la ciutadania romana a un grup de 30 cavallers indígenes hispans de la vall mitjana de l’Ebre –entre ells, tres de les terres de Lleida- que van participar en la guerra social italiana.

L'any 2009 el jurat va atorgar la distinció al cardiòleg i professor emèrit de cirurgia cardiovascular i toràcica al Centre Mèdic de la Universitat de Loiola Stritch a Maywood, Illinois (EUA), doctor Roc Pifarré Florejachs, pioner en les operacions coronàries i reconegut com un dels millors cirurgians a escala mundial.

Campus de Cappont de la UdL
Campus de Cappont