5 de maig de 2009

Una eminència en la recerca del càncer apadrina els llicenciats en Medicina de la UdL

. Joan Massagué parlarà dels reptes de la biomedicina aquest dimecres a la Seu Vella
audio
Joan Massagué apadrina els llicenciat de Medicina de la UdL [+] AMPLIAR IMATGE Joan Massagué
La vint-i-setena promoció de llicenciats en Medicina de la Universitat de Lleida (UdL) comptarà aquest dimecres, 5 de maig, amb un padrí de luxe. Es tracta del director del Programa de Biologia i Genètica del Càncer del Memorial Sloan-Kettering Cancer Center de Nova York, Joan Massagué i Solé. Aquest doctor en bioquímica nascut a Barcelona també és investigador del Howard Hughes Medical Institute, professor de la Weill-Cornell Graduate School de Ciències Mèdiques i director adjunt de l'Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona.

Aquesta eminència figura entre els 50 científics més citats en totes les àrees dels últims 20 anys. Entre els nombrosos guardons que ha rebut destaquen el Premi Príncep d'Astúries d'Investigació Científica i Tècnica, el Premi Nacional d'Investigació Rey Juan Carlos i la Creu de Sant Jordi. Una de les principals aportacions de Massagué a la recerca sobre el càncer és el descobriment d'uns receptors que inhibeixen la divisió cel·lular. El seu treball sobre la metàstasi està obrint noves vies per a la recerca i el tractament d'aquest aspecte devastador del càncer.

El doctor Joan Massagué pronunciarà la conferència Promeses i reptes de la biomedicina actual: El cas de l'oncologia. En l'acte de lliurament d'orles acadèmiques, que tindrà lloc a la Seu Vella de Lleida a partir de les 19.00h, estarà acompanyat pel rector de la UdL, Joan Viñas; el degà de la Facultat de Medicina, Joan Ribera; el president del Consell Social de la UdL, Ramon Roca; i la presidenta del Col·legi de Metges a Lleida, Rosa Pérez.

Els 57 llicenciats de la 27a promoció de Medicina de la UdL rebran el llibre Un estilo de vida, de William Osler, editat per la Fundació Lilly. És el primer cop que aquesta entitat dedicada al desenvolupament de la sanitat espanyola obsequia els graduats amb una obra.