5 de febrer de 2013

"La feina de Síndic s'ha d'exercir des de la sensatesa i el sentit comú"

. Aquilué insisteix en la necessitat de mantenir-se independent de les autoritats universitàries
audio
Francisco Javier Aquilué, nou Sindic de Greuges de la Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEAquilué ha pres possessió avui del seu càrrec /
FOTO: UdL
baixcorva
El Síndic de Greuges ha de ser com un "sensor" de funcionaments insuficients que han de ser corregits o millorats, sempre des del respecte a les llibertats i els drets dels membres de la comunitat universitària. Així definia avui la seua tasca al capdavant d'aquesta institució universitària, Francisco Javier Aquilué Ortíz, durant l'acte de presa de possessió del seu càrrec, el qual va ser aprovat pel Claustre el passat 19 de desembre.

Aquilué, que fou cap de la direcció de l'Advocacia de l'Estat a Lleida entre 1971 i 2011 i professor associat de Dret Administratiu de la Facultat de Dret i Economia de la UdL durant 35 anys, ha reivindicat la sensatesa i el sentit comú per exercir les seues funcions, "tot i que no sigui fàcil trobar-ho ni practicar-ho en la societat convulsionada dels nostres dies", ha afirmat. El nou Síndic, que relleva en el càrrec a Miguel Gil, ha insistit en la necessitat de mantenir la seua independència respecte als òrgans i autoritats universitàries, tal i com resa l'article 196 dels Estatus de la pròpia Universitat.

L'advocat ha recordat la seua llarga trajectòria com a professor de la UdL, que va iniciar-se l'any 1975 quan la Facultat de Dret s'ubicava l'Antic Hospital de Santa Maria -ara seu de l'Institut d'Estudis Ilerdencs-, i s'ha mostrat molt satisfet per tornar a formar part de la "seua Universitat" amb aquest nomenament que li ha suposat, ha dit, "una injecció de vitalitat".

Per la seua part, el rector de la UdL, Roberto Fernández, ha advertit que no és fàcil fer de Síndic, però que les qualitats professionals i personals d'Aquilué són una garantia perquè la Universitat de Lleida millori. El rector ha agraït la tasca duta en aquest sentit pels anteriors síndics, Miguel Gil i Miquel Àngel Alonso, presents a l'acte.

Galeria d'imatgesGALERIA: Presa possessió del Síndic de Greuges