5 d'abril de 2013

Ciències de la Salut acull joves del projecte d'inserció sociolaboral de persones amb síndrome de Down

Inserció sociolaboral de persones amb síndrome de Down a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEls participants en el projecte / FOTO: UdL
baixcorva
Les Facultats de Medicina i Infermeria de la Universitat de Lleida han incorporat en pràctiques una jove amb síndrome de Down. Es tracta de l'Ariadna, que fins al proper mes de juliol col·laborarà amb els auxiliars de serveis del campus de Ciències de la Salut pel que fa a l'adequació d'espais, repartiment del correu, supervisió d'aules i laboratoris, i punt d'informació, principalment.

L'Associació Síndrome de Down de Lleida i la Facultat de Medicina han tancat un conveni de col·laboració que possibilita que joves integrants del projecte d'inserció sociolaboral de persones amb síndrome de Down i altres discapacitats intel·lectuals "Integra 21" puguin realitzar pràctiques laborals a Ciències de la Salut durant els propers tres anys i, d'aquesta manera, ampliar la formació que segueixen aquests joves.

L'Ariadna compta amb el suport d'una preparadora laboral de Down Lleida per fer el seu seguiment, així com del personal del campus que ja ha començat a mostrar-li com serà la seua feina dia a dia.

La presidenta de l'Associació, Pilar Sanjuán, ha destacat la implicació de la Universitat de Lleida amb Down Lleida i ha recordat que la UdL va ser la primera universitat de l'Estat en convocar oposicions per a persones amb discapacitat intel.lectual i actualment, ja té en la seua plantilla, una persona amb síndrome de Down.

Per la seua part, la degana de Medicina, Rosa Soler, ha explicat que aquest conveni és un pas més en la trajectòria de la facultat d'implicació amb els col·lectius amb més risc d'exclusió. Així, ha recordat que un centenar d'alumnes de Medicina cursen una matèria transversal en diferents associacions i ONGs, com ara Creu Roja, el Banc d'Aliments, Aremi i Down Lleida, entre altres.