4 de març de 2013

Debat i art per commemorar el Dia Internacional de les Dones a la UdL

Dia de les Dones 2013 a la Universitat de Lleida
baixcorva
La Universitat de Lleida (UdL) celebra enguany el Dia Internacional de les Dones amb una jornada sobre les desigualtats en el món laboral. Economia, ocupació i igualtat de gènere comptarà amb diferents professores de la UdL, que analitzaran la situació actual de les dones en el context de crisi. La sessió tindrà lloc aquest dijous per la tarda a la sala de juntes de la Facultat de Dret i Economia. L'altre eix de la celebració és l'exposició pictòrica Solucions en femení: les dones davant la crisi, que es podrà veure fins el 29 de març a l'edifici del Rectorat. La mostra és fruit del treball de l'Associació Pro Arts Plàstiques de Lleida al voltant de les aportacions i solucions de les dones en temps difícils.

El programa de commemoració, coordinat pel Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL, també inclou la presentació del llibre Cómo aprender a amar en la escuela (editorial Catarata, 2012), que tindrà lloc el proper 12 de març, a les 16.00h a la sala de juntes de la Facultat de Ciències de l'Educació. A l'acte assistiran la directora del Centre Dolors Piera, Mª Ángeles Calero; la Secretària General de la Federació de Treballadors de l'Ensenyament de la UGT de Catalunya, Roser Font; i una de les autores de l'obra, la professora emèrita de la Universitat de Barcelona Genoveva Sastre.

La Universitat de Lleida també serà present en l'acte institucional unitari que tindrà lloc divendres a la plaça 8 de març de Lleida amb responsables de la Generalitat de Catalunya, la subdelegació del Govern central, la Diputació, el consell comarcal del Segrià i l'Ajuntament.

Més informació

MANIFEST DEL 8 DE MARÇ DE RUIGEU (Red de unidades de igualdad de género para la excelencia universitaria)