4 de juny de 2013

El pàrquing del Rectorat estrenarà ordenació a principis del proper curs

. Signat el conveni que reserva una seixantena de places gratuïtes per a la comunitat universitària

Conveni Paeria UdL pel pàrking del Rectorat
[+] AMPLIAR IMATGEFernández i Camps signant l'acord / FOTO: UdL
baixcorva
El pàrquing de l'edifici del Rectorat serà majoritàriament de pagament a principis del proper curs acadèmic. La zona blava de baixa rotació pretén facilitar l'aparcament en una zona "habitualment bloquejada per vehicles estacionats de dilluns a dissabte", segons ha explicat el rector de la Universitat de Lleida (UdL), Roberto Fernández. La comunitat universitària disposarà d'una zona reservada gratuïta amb una seixantena de places per a un col·lectiu d'unes 600 persones amb dret a aparcar, segons el conveni que han signat avui la UdL i la Paeria.

L'acord, amb una vigència de quatre anys, estableix que l'Ajuntament arranjarà el ferm destinat a zona blava, amb capacitat per a unes 200 places i la Universitat, el de la seua zona reservada, al lateral proper al carrer Ramon i Cajal. Per això, però, caldrà que acabin les obres de la coberta del Rectorat, per les quals s'està utilitzant una gran grua que ocupa aquest espai. El rector ha anunciat que els treballs podran iniciar-se a finals de juliol perquè el nou pàrquing sigui una realitat a la tardor. A banda del paviment, la Paeria s'encarregarà de pintar la senyalització horitzontal. Mentre, la UdL haurà d'instal·lar una tanca d'accés.

. Zona universitària reservada

A l'aparcament reservat hi podrà accedir el Personal d'Administració i Serveis (PAS) i el Personal Docent i Investigador (PDI) que treballa al Rectorat, sol·licitant prèviament que se li activi el xip de la targeta universitària. També s'autoritzarà l'accés de 150 alumnes durant el matí i 150 més per la tarda, "seguint els criteris que es fixin conjuntament amb el Consell de l'Estudiantat", segons ha precisat el vicerector de Campus, Jesús Avilla. També es facilitaran algunes targetes blanques a les direccions de centre perquè puguin assistir a reunions a l'edifici.

L'equip de govern és conscient que no hi ha places per a tothom i que aparcarà el primer que arribi. "Sobre tot a la franja de matí, que és quan hi ha més gent", ha reconegut el rector. "No sabem realment qui ho utilitzarà. El primer any serà de prova", ha comentat  Roberto Fernández.

. Zona blava de baixa rotació

La tarifa al pàrquing de pagament serà d'un màxim de 2 euros per quatre hores, "la més barata de Lleida" segons ha assegurat l'alcaldessa accidental, Marta Camps. L'horari serà de 9.00h a 13.00h i de 16.00h a 20.00h. Els dissabtes, serà gratuïta, "a diferència de la resta de zones blaves de la ciutat". Així es vol donar resposta als usuaris de centres educatius i comerços del barri Universitat.

Pàrking de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE Pàrquing de la Facultat de Lletres / Foto: UdL