30 de gener de 2013

Un centenar de joves es donen cita a l'Olimpíada de Geologia a la UdL
audio
Olimpíada de Geologia a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEParticipants en una edició anterior /
FOTO: AEPECT
baixcorva
Un total de 97 alumnes de Batxillerat de les comarques de Ponent prendran part aquest divendres a la fase local de les Olimpíades de Geologia, que es desenvoluparà a les instal·lacions de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària de la Universitat de Lleida (UdL). Els guanyadors obtindran matrícula gratuïta per al primer curs de carrera a la UdL. La xifra de participants més que dobla la de l'any passat (42 joves). La quarta edició d'aquesta iniciativa també ha assolit un rècord al conjunt de Catalunya, amb 647 estudiants de 51 centres educatius.

Tots els estudiants realitzaran les proves de forma simultània, a cadascuna de les capitals catalanes. La primera és teòrica, tipus test, i s'ha de respondre de manera individual. L'alumne afronta preguntes sobre temes com els riscos geològics, la paleontologia o la geodinàmica interna. La segona és una prova pràctica en grups de quatre, en la que han de reconèixer roques, minerals i fòssils, i han d'interpretar mapes geològics. L'any passat l'equip lleidatà va guanyar la competició nacional i un dels seus membres, Alba Sansa (INS Guindàvols) va aconseguir la cinquena posició a nivell individual.

La competició lleidatana arrencarà a les 10 del matí a l'aula 0.3 de l'edifici 2 d'ETSEA. Els millors tres equips de cada província passaran a la fase estatal, que tindrà lloc a Girona el proper 16 de març. Aquesta competició dóna accés a la fase mundial, que es desenvoluparà a l'Índia durant el mes d'octubre.

4es OLIMPÍADES DE GEOLOGIA DE CATALUNYA
4a OLIMPÍADA ESPANYOLA DE GEOLOGIA