3 de maig de 2010

La periodista Rosa Maria Calaf inaugurarà la 18a Universitat d'Estiu de la UdL

. Entre les propostes d'enguany destaquen cursos sobre com estalviar en les factures de la llum i el gas, l'agricultura ecològica i la domòtica
audio
Rosa María Calaf a la Universitat d'Estiu de la Universitat de Lleida
Calaf ha treballat durant 39 anys a TVE
 La periodista Rosa Maria Calaf serà l'encarregada d'inaugurar oficialment la propera Universitat d'Estiu de la UdL, que arriba a la majoria d'edat amb rècord d'oferta: 45 cursos. La corresponsal més veterana de TVE, que ha cobert durant 39 anys esdeveniments en 93 països, compta entre altres reconeixements amb el Premi Ondas i el Premi Nacional de Periodisme de Catalunya. Calaf pronunciarà la conferència Periodisme del segle XXI: informació o espectacle?. Serà al Centre Cívic El Passeig, de la Seu d’Urgell, el dimarts 13 de juliol, a partir de les 20.00h.

La majoria dels cursos es desenvoluparan a La Seu (15) entre els dies 13 i 23 de juliol. També se'n faran a Lleida ciutat (18), Tremp (2), Solsona (1), Seròs (3), Erill la Vall (1), Àger (2), la Val d'Aran (1), la Cerdanya (1) i Arbeca (1). El període de matrícula s'obre aquest dijous, 6 de maig, amb un descompte en el preu del 15% per a tots aquells que la formalitzin abans del dia 31 de maig i del 10% pels que ho facin entre aquesta data i el 18 de juny.

Entre les propostes del programa d'enguany destaca Com actuar davant la pobresa energètica, orientat a donar pautes per assessorar les famílies en mesures d'estalvi energètic que redueixin l'import de les factures de gas i electricitat. El curs comptarà amb el vicepresident de l'Associació Europea per les Energies Renovables, Josep Puig, conegut autor de llibres i articles sobre energia, tecnologia i medi ambient.

La 18a Universitat d'Estiu també fa especial incidència en temes agroalimentaris, amb nous cursos com Agricultura ecològica per a urbanites, que pretén ensenyar els alumnes a diferenciar els productes del mercat i les tècniques de conreu; un altre sobre Apicultura, que aprofundirà en una activitat fonamental pel manteniment de la biodiversitat agroforestal i l’equilibri ecològic; i un altre sobre Ramaderia ecològica als Pirineus catalans. En l'àmbit tecnològic trobem ofertes com el Curs pràctic sobre domòtica, Integració de Sistemes de Generació Solar en edificis o Imatges de l'Univers, que tindrà lloc al Centre d'Observació d'Àger. Pel que fa a la igualtat entre homes i dones,  destaca el curs Per què i com incorporar els homes en la igualtat de gènere, impartit per membres de l'associació Homes Igualitaris -AHIGE- Catalunya.

Quant als cursos consolidats i amb una gran demanda repeteixen, entre d'altres, El Cavall com a Suport Pedagògic, el curs sobre Educació i Conflicte: el Paper del Joc com a Element de Socialització, el de Pintura Mural, amb Josep Minguell; el d'Educació Emocional, que arriba a la sisena edició, o el d'Iniciació a la Robòtica.

La Universitat d'Estiu de la UdL va oferir 39 cursos al 2009 i va batre rècord d'alumnes, amb més de 900 matriculats, el que va representar un increment del 57% respecte a l'any anterior.