3 de desembre de 2009

Un investigador de la UdL rep un dels premis Josep Llovet Mont-Ros per un treball sobre la PAC i les ZEPA
audio
Andreu Cosialls, professor de la UdL, Premi Josep Llovet
[+] AMPLIAR IMATGE Cosialls coordina el postgrau en Dret Agroalimentari
Un investigador del Departament de Dret Privat de la Universitat de Lleida, Andrés Cosialls, ha rebut un dels premis Josep Llovet Mont-Ros que atorga la Generalitat per un treball sobre la Política Agrària Comuna (PAC) de la Unió Europea. El guardó distingeix els millors estudis d'anàlisi econòmica i prospectiva sobre l'agroalimentació i el món rural de Catalunya. Cosialls s'ha fixat especialment en les qüestions relacionades amb la protecció ambiental i la declaració d'una finca com a Zona d'Especial Protecció de les Aus (ZEPA).

Cosialls, que també coordina els estudis de postgrau en Dret Agroalimentari a la UdL, ha estat guardonat pel treball La propietat agrària i la condicionalitat de la PAC, en què explica com afecta aquesta normativa comunitària a la titularitat de les finques i els usos que s'hi poden fer, així com les facultats de gaudi, destrucció i exclusió. L'investigador de la UdL ha analitzat àmpliament les conseqüències de la declaració d'una finca com a ZEPA: la utilització dels purins com adob, la prohibició d'utilitzar determinada maquinària... Segons l'autor, l'obra "constitueix una eina molt útil pel sector agrícola de cara a evitar la pèrdua de drets de pagament únic".

Andrés Cosialls ha estat guardonat amb el segon premi Josep Llovet Mont-Ros, dotat amb 3.000 euros. En la tercera edició d'aquest reconeixement, el primer premi ha quedat desert.