29 de març de 2011

La UdL ret comptes dels diners que la comunitat universitària ha aportat al 0,7%
audio
Projectes de cooperació internacional de la Universitat de Lleida Un dels projectes finançats per l'OCS a Togo l'any passat                                                              FOTO: K. TETE
Amb el lema "Objectiu 0,7% / Jornada UdL Solidària", l'Oficina de Cooperació i Solidaritat de la Universitat de Lleida vol retre comptes i agrair a la comunitat universitària les seues aportacions al 0,7% -que es destinen a projectes de cooperació per al desenvolupament, a mobilitat solidària i a estudis de recerca en aquest àmbit-, així com sensibilitzar i conscienciar tothom de la necessitat de treballar per la justícia social.

La jornada, que se celebra avui des de les sis de la tarda al campus de Cappont, inclou una exposició on es presenten alguns dels projectes de cooperació internacional duts a terme per la comunitat universitària, una conferència de l'economista i president de Justícia i Pau, Arcadi Oliveras, sobre La cooperació al desenvolupament en el moment actual, que serà traduïda en llenguatge de signes per Deixa'ns signar, així com un tast de cuina senegalesa i un concert acústic de Cesk Freixas, que presentarà el seu darrer disc La mà dels qui t'esperen.

Des de l'any 2007, el personal de la UdL adherit a la campanya "Dóna el teu 0,7%" ha aportat 13.705 euros, mentre que entre l'estudiantat, que participa en la campanya des de fa tres anys, ha donat 7.524 euros entre els cursos 2008/2009 i 2009/2010. Les quantitats que han aportat aquests col·lectius a la campanya han contribuït al finançament de més de trenta projectes de cooperació al desenvolupament, pràcticums i projectes final de carrera duts a terme per la comunitat universitària. En total la UdL ha destinat a projectes de cooperació, estudis i mobilitat solidària del 2007 al 2010, 173.401 euros (55.00 al 2007, 41.00 al 2008, 32.000 al 2009 i 55.000, un altre cop al 2010). Per al 2011, el finançament per aquestes activitats serà de 68.000 euros.