29 de març de 2010

Un exdirectiu de Gestmusic participa en un curs de la UdL sobre música i mitjans de comunicació
audio
Tinet Rubira a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE Tinet Rubira
Tinet Rubira, exdirector de programes de Gestmusic Endemol i responsable del conegut espai Operación Triunfo en les seues primeres edicions, serà un dels convidats al Cicle de conferències: Música i Mitjans de Comunicació que organitza el Departament de Didàctiques Específiques de la Universitat de Lleida entre els dies 12 i 15 d'abril. Rubira, que va deixar la productora a mitjans del 2009 per fundar l'editora audiovisual La Quimera, parlarà sobre El tractament de la música en l'àmbit televisiu al Centre Cultural Ibercaja, on tindran lloc totes les xerrades. Serà el 13 d'abril, a partir de les 18.00h.

Rubira farà un repàs històric a la relació entre televisió i música, des de l'aparició dels videoclips i l'expansió del canal MTV fins a la caiguda de la indústria discogràfica i l'aparició de nous formats, com el ja mencionat Operación Triunfo o la sèrie nord-americana Glee, guanyadora del Globus d'Or 2009 com a millor comèdia.

L'encarregat d'obrir foc en aquest cicle, però, serà el productor musical i DJ tarragoní Marc C.Griso. El dia 12, i en el mateix horari, abordarà La difusió musical en l'era digital. Completen el programa el director de Catalunya Música, Àlex Robles, que el dia 14 d'abril parlarà de Les 'altres músiques' en el context radiofònic i el director de l'Àrea d'Estratègia de Catalunya Ràdio, Marc Vicens, que tancarà el cicle el dia 15 amb la conferència Ràdio i Internet: innovar per mitjà de la fusió.