29 de juny de 2010

La UdL, vuitena universitat espanyola en impacte de la producció científica

. És la tercera en inversió per estudiant, segons el darrer informe de la Fundación CyD
audio
Recerca a la Universitat de Lleida
La Universitat de Lleida (UdL) és la vuitena universitat espanyola en impacte de la producció científica en el període 2003-2007. Segons l'Informe de la Fundación Conocimiento y Desarrollo (CyD) 2009 que s'ha presentat avui a Madrid, la UdL ocupa aquest lloc gràcies al ressò dels seus articles científics, mesurat en relació a les vegades que són citats per altres investigadors. La Universitat Pompeu Fabra lidera aquest rànquing, mentre que la resta d'universitats públiques catalanes també es troben entre els primers dotze llocs.

L'estudi també desglossa el volum de producció per àrees científiques. La UdL destaca especialment en medicina. Ocupa el lloc 28 entre les 67 universitats que tenen un volum d'articles suficient per aparèixer en aquests llistats (superior a l'1% de cada àrea de coneixement analitzada, que és que és el valor de referència associat a la mitjana mundial). Quant a bioquímica, genètica i biologia mol·lecular, la Universitat de Lleida és la 31a de 66.

El mateix informe assenyala que la UdL és la tercera universitat espanyola en inversió material per alumne, amb 1.506 euros; per darrere de la Universitat Miguel Hernández d'Elx (1.618€) i Girona (1.563€). Aquest paràmetre, que valora els diners que es destinen a ampliar i millorar infraestructures fa referència a les dades del curs acadèmic 2006-2007.

L'informe CyD 2009 ha exclòs en aquesta ocasió els indicadors sobre la docència. En el mateix estudi de 2008, la UdL va obtenir el primer lloc de les universitats públiques de l'Estat en qualitat docent i es va situar entre les deu primeres d'Espanya en relació a la qualitat del doctorat.