29 de gener de 2009

La UdL finança dos nous projectes en producció i alimentació ecològica

. El Pla estratègic de la Universitat, la docència, el finançament i les relacions amb la societat, temes de les taules de debat amb els estudiants anti-Bolonya

Consell de Govern de la UdL
Dos nous projectes de recerca, un sobre el cultiu de blat ecològic i un altre, sobre la producció de carn ecològica mitjançant l'engreix de vedells seran finançats amb 32.600 euros per la UdL. El Consell de Govern ha aprovat avui la segona resolució de projectes en producció i alimentació ecològica que completa la que es va resoldre el passat mes de novembre i que va finançar quatre investigacions més, en una iniciativa pionera a Catalunya destinada a promoure la recerca de qualitat en aquest àmbit.

En conjunt, els projectes finançats -un total de sis- tenen a veure amb la producció ecològica de fruites, blat i carn, de productes transformats com ara l’oli d’oliva, i amb la producció ecològica amb tècniques i materials ecològics i sostenibles, com ara els encoixinats amb plàstics biodegradables. En aquests projectes, avaluats per experts externs a la UdL, hi participen més de 25 professors de la UdL que pertanyen a 6 departaments diferents i a 7 grups de recerca. Depenent de la seva tipologia, també hi formen part investigadors externs, i s’estableixen convenis amb empreses i altres col·laboracions a nivell internacional.

D'altra banda, el rector Joan Viñas ha informat al Consell de Govern que avancen els acords amb els estudiants anti-Bolonya per començar a celebrar taules de debat, integrades per membres de tots els col·lectius universitaris (alumnat, professorat i personal d'administració i serveis), per tractar els següents temes: Pla estratègic de la UdL, funcionament intern de la Universitat, docència, coeducació, extensió de la universitat a la societat i finançament. Aquests debats començaran a tenir lloc a mitjans del mes febrer. A més, també ha anunciat que la UdL està elaborant un projecte per optar a la convocatòria estatal dels campus d'excel·lència i poder així estar entre les millors universitats europees.

Quant a docència, el Consell de Govern ha aprovat la resolució de la sisena convocatòria d'ajuts a Projectes d'Innovació Docent, que suposarà finançar amb prop de 45.000 euros una vintena d'iniciatives destinades a millorar la qualitat de la docència a la UdL d'aquí al 2010. Aquesta convocatòria s'ha plantejat de forma especial, centrant l’atenció en el nou desplegament de graus que es desenvoluparan en la UdL durant aquest curs i el vinent.

El Consell de Govern ha aprovat la segona resolució d'una iniciativa pionera a Catalunya. En la mateixa sessió, el rector ha informat dels temes de les taules de debat amb els alumnes que s'oposen al Pla Bolonya
També s'ha donat llum verda als terminis per a la preinscripció dels màsters per al curs 2009-2010, que començarà el proper mes de març. La matrícula es concentrarà entre els dies 10 i 17 de juliol i haurà una nova preinscripció per als màsters amb vacants que es tancarà el 10 de setembre.

Al Consell de Govern s'ha presentat avui la memòria acadèmica de l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la UdL, corresponent al curs 2007-2008. L'ICE va organitzar en aquest període 134 activitats formatives on s'hi van inscriure 3.719 persones. Les actuacions s'han dirigit a professorat universitari, docents d'Infantil, Primària i Secundària, formació professional, cursos de normalització lingüística i el d'aptitud pedagògica (CAP), destinat a la formació inicial del professorat de secundària. També destaquen les sis Aules de la Gent Gran, repartides pel territori (Lleida, Tàrrega, Cervera, Mollerussa, Balaguer i la Seu d'Urgell) on hi han participat 880 persones.

En un altre ordre de coses, el Consell de Govern ha ratificat el conveni entre la UdL i l'Institut Geològic de Catalunya (IGC), com a conseqüència de la ubicació d'una seu permanent de l'IGC a Tremp. Segons aquest acord, les dos institucions col·laboraran en activitats de formació, investigació i transferència de tecnologia dins de l'àmbit de les Ciències de la Terra. La UdL també ha signat convenis d'intercanvi amb centres universitaris de Hong Kong, Brasil, Paraguai, Uruguai, Itàlia i Cuba..