28 de novembre de 2009

La UdL impulsa un Màster d'ensenyament d'espanyol i català per a immigrants. Cada any un estudiant podrà fer pràctiques a la Universitat d'Estudis Estrangers de Tianjin
audio
Xiu Gang i Joan Viñas. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE Xiu Gang i Joan Viñas
La Universitat de Lleida té previst posar en marxa el curs 2011/12 un Màster d'ensenyament d'espanyol i català per a immigrants. Així ho recull un conveni de col·laboració amb la Universitat d'Estudis Estrangers de Tianjin que s'ha rubricat aquest dissabte. L'acord, amb una vigència de tres anys, estableix un programa conjunt per formar alumnat xinès en llengua i cultura espanyoles així com estudiantat de la UdL en el camp específic de la llengua xinesa. A més, cada any un estudiant d'aquest nou Màster de la UdL podrà fer les seues pràctiques a la Binhai School, que depèn de la Universitat de Tianjin.

El rector de la UdL, Joan Viñas, i el rector de Tianjin, Xiu Gang, han firmat la pròrroga del conveni marc subscrit l'any 2005 i un altre específic de col·laboració per fomentar l'intercanvi de professorat i estudiantat. En aquest segon s'emmarca la formació d'estudiants xinesos a la Universitat de Lleida per obtenir el Certificat d'Estudis Hispànics, que va iniciar-se el curs 2006/07 i que enguany compta amb set alumnes procedents de Tianjin.