28 de maig de 2009

versió en català

Una professora de la UdL analitza en un llibre més de 200 històries amb els assassins en sèrie com a protagonistes

El monstruo humano. Una introducción a la ficción de los asesinos en serie, Isabel Santaularia (UdL)
Els assassins en sèrie s'han convertit en els monstres contemporanis per excel·lència. Sota una aparença de normalitat, són capaços de passar desapercebuts entre la resta. Aquest és el punt de partida del llibre El monstruo humano. Una introducción a la ficción de los asesinos en serie, que acaba de publicar la professora del Departament d'Anglès i Lingüística de la Universitat de Lleida Isabel Santaularia. L'obra analitza més de 200 històries de la literatura, el cinema i la televisió amb aquests assassins com a protagonistes.

Santaularia destaca que alguns d'aquests personatges s'han convertit en autèntiques icones de la cultura popular, com ara Hannibal Lecter d'El silenci dels anyells, el "yuppie" psicòpata d'American Psycho o el mític Freddy Krueger de Malson a Elm Street. El llibre aprofundeix en els orígens literaris i cinematogràfics de les narratives centrades en aquesta figura dividint-les en tres subgèneres: els "thrillers" en què un detectiu investiga els crims d'un assassí; el psico-horror, que es submergeix en la ment del monstre; i els "slashers", pel·lícules en què el psicòpata va eliminant els membres d'un grup d'adolescents.

El monstruo humano. Una introducción a la ficción de los asesinos en serie examina títols tan populars com les novel·les de Patricia Cornwell, James Patterson, Jonathan Kellerman, Mo Hayder, Caleb Car, Ximo Cerdà o Manuel Manzano; sèries de televisió com Mentes criminales, Twin Peaks, Bones o Dexter; i films com El col·leccionista d'amants, Kalifornia, Assasins nats o El perfum: Història d'un assasí.