28 de desembre de 2011

Un conveni del Parc permetrà avançar en la inserció laboral i la millora d'autonomia de joves amb síndrome de Down
audio
el president del PCiTAL, el rector de la UdL, Roberto Fernández, i la president de l'Associació lleidatana Síndrome de Down, Pilar Sanjuan, han signat l'acord marc que pretén facilitar la incorporació al mercat de treball
Pilar Sanjuan i el rector acompanyats de representants del consorci del Parc i l'Associació[+] AMPLIAR IMATGE / Foto: UdL
baixcorva
Avui el president del PCiTAL, el rector de la UdL, Roberto Fernández, i la presidenta de l'Associació lleidatana Síndrome de Down, Pilar Sanjuan, han signat l'acord marc que pretén facilitar la incorporació al mercat de treball -ja sigui amb contractes o pràctiques- d'aquest jovent en empreses instal·lades al Parc. El conveni també preveu avançar en la millora de l'autonomia i la qualitat de vida de les persones amb síndrome de down mitjançant projectes de recerca en camps com ara la usabilitat, la robòtica, la intel·ligència artificial i la mecànica, que duguin a terme investigadors i investigadores de la UdL.

En aquest sentit, Fernández ha demanat a Sanjuan que facin arribar suggerències als grups de recerca del Parc per concretar investigacions i aconseguir així que tinguin traducció en la vida quotidiana d'aquests joves. Per la seua part, Pilar Sanjuan ha recordat el compromís de la Universitat de Lleida ja que ha estat la primera universitat de l'Estat en convocar oposicions per a persones amb discapacitat intel.lectual i ha avançat que l'àmbit de la presa de decisions o d'organització de tasques vinculades a les noves tecnologies seria un camp molty útil a explorar.

La presidenta de l'Associació ha explicat que el programa Integra de l'entitat, ha permès fins ara que 14 persones amb síndrome de Down estiguin treballant -5 d'elles amb contracte indefinit-, que 14 estiguin fent pràctiques i 8 més segueixin un programa de formació prelaboral.

Aquest conveni se suma a l'acord que recentment van signar Roberto Fernández i JM Solans, president de l'Associació Shalom amb objectius similars.