26 de maig de 2009

El concurs d'Humor Gràfic i Salut lliura els premis de la seua quarta edició. Les cinquanta millors vinyetes es treballaran amb alumnes de secundària

Lliurament de Premis del Concurs Humor i Salut 2009. UdL
[+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: Joan Ribera, Francesc Abella, Jaume Barrull i els representants de l'Hospital Montserrat i Adeslas
Així ho ha anunciat el coordinador de Cultura de la Facultat de Medicina de la UdL, Francesc Abella, durant l'acte de lliurament dels premis de la quarta edició. Abella ha explicat que volen treure un rendiment "informatiu, preventiu i, fins i tot, terapèutic" a tots aquests dibuixos que, en l'edició d'enguany, se centraven en els trastorns de la conducta alimentària. Per tant, ha afegit, "ens posarem en contacte amb Educació per poder dur a terme un programa d'informació i avaluació entre els adolescents de Lleida sobre aquests trastorns que els afecten majoritàriament a ells".

Després d'una exposició d'aquestes vinyetes a la Facultat de Medicina, que es podrà veure fins a finals de juny, els responsables del centre es plantegen dur-les també a hospitals i ambulatoris, perquè "a vegades és més efectiu sensibilitzar d'aquests problemes de salut a través del grafisme, que no pas a partir dels consells dels metges o dels pares", ha apuntat el degà, Joan Ribera.

Avui ha tingut lloc el lliurament del primer i segon premi de la 4a edició del Concurs d'Humor Gràfic i Salut que van recaure en l'argentí Adrián Anibal Palmas i l'israelià Kfir Weizman, respectivament. A l'acte també ha assistit el vicerector d'Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL, Jaume Barrull. Els guardons han estat patrocinats, el primer, de 1.000 euros, per l'Hospital Montserrat i, el segon, de 500, per Adeslas.

En l'edició d'enguany el jurat ha hagut de valorar 350 dibuixos de professionals de més d'una cinquantena de països d'arreu del món com ara l'Iran, la Xina, Turquia, Austràlia, l'Índia, Israel, Singapur, Azerbaidjan o Síria, entre d'altres. El guardó el convoca bianualment la Facultat de Medicina de la UdL, en col·laboració amb Humoràlia.