25 de novembre de 2011

La UdL diu no a la violència masclista
audio
Contra la violència de gènere / Universitat de Lleida (UdL)
Amb motiu de la celebració avui del Dia internacional per l'eliminació de la violència contra dones, el Centre Dolors Piera, l'Oficina de Cooperació i Solidaritat, l'Associació d'Estudiantat de Ciències de la Salut i el Grup d'Amnistia Internacional de la UdL han col·locat globus els diferents edificis de la UdL amb l'objectiu de divulgar el telèfon d'atenció a les dones que es troben en alguna situació de violència de gènere, el 016. Durant tota la setmana la comunitat universitària ha rebut, via correu electrònic, missatges sobre aquest telèfon, les conseqüències de la violència de gènere en els infants, el perfil dels maltractadors, així com dades sobre situacions d'aquest tipus de violència al món.

A més la Universitat de Lleida ha participat en l'acte unitari que ha tingut lloc avui, a la Plaça dels Fanalets de Sant Jaume, convocat per la delegació de la Generalitat, la subdelegació del Govern, el Consell Comarcal del Segrià, la Diputació, l'Ajuntament i la Universitat de Lleida per dir no al maltracte contra les dones.

Pel que fa al premi del concurs d'eslògans contra la violència de gènere a través del twitter -Piula contra la violència de gènere-, convocat pel Centre Dolors Piera, han resultats guanyadors ex aequo "Ets lliure, orgullosa de ser dona, el poder és a les teves mans, no a les seves! La violència no és amor" de Jordi Farrero, estudiant d'Infermeria, i "mai no em va pegar, però em va fer tant de mal...", de Gisela Marqués, estudiant d'Administració i direcció d'Empreses. Els premiats es repartiran 150 euros d'un xec regal a bescanviar a la llibreria Caselles de Lleida.