25 de novembre de 2010

Teatre 'invisible' per commemorar a la UdL el Dia per a l'Eradicació de la Violència contra les Dones
audio
Eradicació de la Violència contra les Dones. Performance Universitat de Lleida
Els actors, en una de les representacions

Crits, gestos amenaçants i espentes. Això és el que han viscut aquest matí les persones que es trobaven a les cafeteries del Rectorat, el campus de Cappont i l'ETSEA de la Universitat de Lleida. I la mateixa situació s'ha repetit a la sala d'estudi de la Facultat de Medicina.  Tot i que semblava real, es tractava de representacions de la companyia teatral La Comunicativa CTO, per commemorar el Dia Internacional per a l'Eradicació de la Violència contra les Dones.

L'activitat, organitzada pel Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL, consistia en simular una situació de violència masclista entre una parella en un context real. L'objectiu era captar la reacció del públic davant d'episodis semblants.  Després de cadascuna de les representacions, les tècniques del Centre han passat uns qüestionaris per recollir per escrit l'opinió de les persones assistents sobre què farien davant situacions de violència masclista.

A més d'aquest teatre invisible, la UdL també ha aprofitat la jornada per a presentar públicament la Declaració Institucional de Tolerància Zero envers la violència i l'assetjament per raó de gènere, aprovada pel Consell de Govern el passat octubre. Els encarregats de fer-ho han estat el rector, Joan Viñas, i la directora del Centre Dolors Piera, Ma Ángeles Calero. També s'han instal·lat, al campus de Cappont, dos plafons per què la comunitat universitària pugui escriure què en pensa sobre aquesta xacra social.