25 de gener de 2007

Joan Viñas afirma que no es tancarà cap titulació a la Universitat de Lleida

Joan ViñasDavant les informacions aparegudes els darrers dies als mitjans de comunicació sobre el futur de les titulacions a la Universitat de Lleida, el rector de la UdL, Joan Viñas, vol fer les manifestacions següents:

“ Aquests dies, arran d'un informe emès a Cantàbria, han sortit a la premsa informacions sobre titulacions “deficitàries” a la nostra Universitat, concretament de l'àmbit de l'Escola Superior d'Enginyers Agrònoms i de la Facultat de Lletres, havent-se generat un ambient incòmode, i més incerteses de les què ja hi ha en relació a la reforma universitària i al futur de les titulacions davant la convergència europea.

La UdL compleix un paper cabdal per l'equilibri territorial i la creació de riquesa al nostre país. I és evident la seva importància en la vida cultural del territori, la formació i la recerca. L'equip de govern de la UdL, hi estem compromesos. I estem preparats per afrontar el futur amb èxit, donat que hi treballem des de fa temps. Per això tenim aprovats, tant el pla estratègic global de la universitat, com els dels diferents centres.

Per tant, no està previst tancar cap titulació mentre arribi la implementació dels nous graus, més bé al contrari, el que es pretén és reorientar-les amb les noves propostes de grau, així com cercar vincles de col·laboració que ens ajudin a internacionalitzar els nostres estudis, a fer-los més competitius, i oferir, després dels graus, una oferta específica i atractiva de màsters i doctorats.

En els propers dies comencen les campanyes d'orientació universitària. És important que tothom sàpiga que apuntar-se a la UdL a estudiar qualsevol de les seves carreres no representa sinó un encert i una garantia de rebre una docència de qualitat. La UdL ofereix, a més, una alta qualitat científica dels seus estudis, un ambient atractiu i un tracte personalitzat.

Apostem clarament per les nostres titulacions, però no renunciem a oferir-ne d’altres que ajudin a créixer la nostra universitat i a complir amb escreix el paper que ve desenvolupant en el territori. Els lleidatans i lleidatanes ens ho reclamen i nosaltres respondrem a l'alçada de les seves necessitats. Lleida és la capital de la Catalunya interior i les comarques lleidatanes representen la major part del territori de Catalunya. Tenim un gran potencial que ens farà ser claus pel futur de la nostra nació."

Joan Viñas
Rector de la UdL