24 d'octubre de 2011

La UdL estrenarà el proper curs un nou màster Erasmus Mundus

. Potenciant el lideratge en ciències forestals, que va iniciar l'European Forestry
audio
ETSEA Forestry Erasmus Mundus - Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEClasse pràctica de l'European Forestry/
FOTO: UdL
baixcorva
La Universitat de Lleida comptarà a partir del proper curs acadèmic amb un nou màster Erasmus Mundus relacionat amb la millora de la silvicultura de l'àmbit mediterrani. Coordinat per la Universitat Tècnica de Lisboa (Portugal), el programa Erasmus Mundus MSc in Mediterranean Forestry and Natural Resources Management (MEDfOR) tindrà una durada de dos anys. La UdL tindrà un paper fonamental en la preparació dels estudiants, ja que, juntament amb el centre coordinador del màster i la universitat italiana de Padova, acollirà un terç de l'alumnat de primer curs.

El màster es dirigeix, fonamentalment, a enginyers, administradors, investigadors i professors que treballen dins l'àmbit de l'activitat forestal d'arreu dels països mediterranis, i té com a objectiu oferir eines que contribueixin a la formulació de noves polítiques que ajudin a millorar la gestió de recursos naturals.

El programa de postgrau està organitzat conjuntament per un consorci que aplega set universitats d'arreu del món. A més, compta amb la col·laboració de sis pols d'investigació com el Centre de Tecnologia Forestal de Catalunya, ubicat a Solsona; o el Centre Internacional d'Alts Estudis Agronòmics Mediterranis, amb seu a Barcelona, entre altres.

D'aquesta manera, la UdL consolidarà el seu lideratge dins de l'àmbit de la investigació sobre l'activitat forestal, ja que actualment, és l'únic centre universitari de tot l'Estat espanyol que compta amb un programa de postgrau Erasmus Mundus d'aquesta temàtica, l'European Forestry. Aquest màster, que coordina la Universitat Oriental de Finlàndia, va obtenir aquesta qualificació el passat any 2004. La formació es centra en l'anàlisi internacional dels problemes de la gestió forestal a Europa i està destinada als organismes de gestió de la natura, representants d'ens governamentals, institucions de recerca, empreses dedicades a la indústria del paper i la cel·lulosa o ONG's mediambientals.

El màster té com a objectiu oferir eines que contribueixin a la formulació de noves polítiques que ajudin a millorar la gestió de recursos naturals
Recentment, CatalunyaCaixa ha reconegut els estudis com a Màster d'Excel·lencia, sent així el primer programa de postgrau de la UdL que compta amb aquesta distinció. En el conjunt de les universitats catalanes, han estat 32 els programes que han obtingut aquesta menció, basada en criteris de projecció internacional, la impartició en llengua anglesa, a més del prestigi del seu professorat i la seua vocació investigadora. Seguint aquests paràmetres d'excel·lència, l'entitat bancària ha becat a l'estudiant, Olalla Díaz, que ha començat a cursar els estudis de màster European Forestry.