24 de setembre de 2013

El lleidatà Santi Iglesias, premi de Fotografia 2013 Dones Rurals

. Per la sèrie "Les últimes segadores de l'Urgell"

Premi Dones Rurals de Fotografia / Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEUna de les imatges de la sèrie guanyadora/ FOTO: Santi Iglesias
El fotògraf lleidatà, Santi Iglesias, ha estat el guanyador del Premi de Fotografia 2013 Dones Rurals, convocat pel Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la Universitat de Lleida (UdL) amb una sèrie de sis d'imatges sobre les dones segadores de l'Urgell. El guardó, finançat per l'Instituto de la Mujer amb l'ajut del Fons Social Europeu, està dotat amb 1.200 euros.

El Premi Dones Rurals pretén fer més visible la realitat femenina en l'entorn del camp, impulsar el coneixement dels àmbits rurals des d'una perspectiva de gènere i reconèixer la participació de les dones en el seu desenvolupament. En total s'hi han presentat 21 treballs procedents d'arreu de l'Estat espanyol, Europa i Sud-Amèrica. Hi han participat 9 dones i 12 homes.

Iglesias ha fixat el seu objectiu en les darreres dones de La Fuliola que treballen en la recol·lecció del blat, la sega i la batuda. El lleidatà, que actualment treballa com a freelance, ha participat en nombroses exposicions com "Res semblant a res", "Dark Dream" o "El secret de l’unicorn".

El lliurament del Premi de Fotografia 2013 Dones Rurals tindrà lloc el proper 15 d'octubre com a cloenda de les VI Jornades Dones i igualtat de tracte en el món rural. L'acte el presidiran el vicerector d'Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL, Joan Biscarri, i la directora del Centre Dolors Piera, Ana M. Romero.

Exposició Premi de Fotografia Dones Rurals 2013