24 de novembre de 2010

Més de 100 experts de tres continents debaten a la UdL sobre les reformes agràries

audio
Congrés Reformes Agràries a l'Amèrica Llatina. Universitat de Lleida
FOTO: Martapiqs

Més d'un centenar d'experts de 24 països participaran al Congrés sobre Reformes Agràries i Gestió dels Recursos Naturals a l'Àfrica i l'Amèrica Llatina, que tindrà lloc a la Universitat de Lleida a partir d'aquest dijous, 25 de novembre. El ministre d'Agricultura de la República de l'Equador, Ramón Espinel, serà l'encarregat de pronunciar la conferència inaugural a la Sala d'Actes de l'edifici del Rectorat, a partir de les 10.00h.

El Congrés, organitzat pel Centre de Cooperació per al Desenvolupament Rural de la UdL, pretén analitzar les estratègies sobre la tinença de la terra i la gestió dels recursos, tan institucionals com comunitàries, a partir de les diferents experiències a l'Àfrica i l'Amèrica Llatina. Així vol contribuir a superar el distanciament actual entre l’elaboració de models de desenvolupament i la recerca sobre el seu desplegament en escenaris concrets de gestió dels recursos naturals.

La trobada comptarà amb representants dels Estats Units, Mèxic, Colòmbia, Brasil, Xile, Panamà, Perú, Guatemala, Ghana, Senegal, Camerun, Tanzània, Togo, Jordània, Algèria i Tunísia. També hi prendran part experts europeus d'Espanya, França, Anglaterra, Irlanda, Itàlia, Holanda, Portugal i Bèlgica. Entre els ponents, cal destacar figures com la professora i investigadora de la Universitat de Harvard Pauline Peters o el professor emèrit de l'Institut de Recerca pel Desenvolupament de Madagascar Emmanuel Faroux.

Més informació

PROGRAMA DEL CONGRÉS REFORMES AGRÀRIES I GESTIÓ DELS RECURSOS NATURALS A L'ÀFRICA I L'EQUADOR