24 de novembre de 2009

El rector Joan Viñas representa les Universitats espanyoles en una trobada Europa-Àfrica a la capital d'Etiòpia
audio
Joan Viñas, rector de la Universitat de Lleida, a la Trobada Europa-Àfrica
[+] AMPLIAR IMATGE Joan Viñas ha estat l'únic rector espanyol a la trobada
La Universitat de Lleida ha col·laborat en el finançament de 55 projectes de cooperació a l'Àfrica des de l'any 1994. Així ho ha destacat el rector de la UdL, Joan Viñas, durant la celebració a Etiòpia de les jornades de treball L'accés a l'èxit: el foment de l'intercanvi i la confiança entre Europa i Àfrica, organitzades per l'Associació d'Universitats Europees. Viñas hi ha participat com a representant de les universitats espanyoles, per designació de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE).

El rector ha explicat que la UdL ha repartit més de 96.000 euros en iniciatives solidàries a la mateixa Etiòpia, Togo, Senegal, Tanzània, Burkina Faso, Costa d'Ivori, República Democràtica del Congo, Moçambic, Gàmbia, Guinea Equatorial, Kenya, Sierra Lleona i Algèria. Tots aquests projectes, liderats per professors i membres del personal d'administració i serveis de la UdL, representen un 28% del total de projectes de cooperació que han comptat amb el suport de la Universitat de Lleida.

En la trobada també s'ha destacat el fet que la UdL disposi d'una Oficina de Cooperació i Solidaritat, que es troba en marxa des de l'any 1995 i que pot servir d'exemple per altres universitats. En la seua ponència, Joan Viñas també ha parlat de la posada en marxa d'un Màster d'Estudis Africans en el marc de l'Institut Catalunya-Àfrica, en què participa la Universitat de Lleida.

A les jornades de treball que han tingut lloc a Addis Abeba hi han participat 33 rectors i vicerectors d'universitats de 13 països europeus i 11 africans, en el marc del programa Erasmus Mundus de la Comissió Europea. L'objectiu ha estat establir línies de col·laboració entre els dos continents, especialment pel que fa a l'atracció i manteniment d'alumnes per assegurar que acaben les seues titulacions, així com establir mecanismes per afavorir la mobilitat tant de l'estudiantat com del professorat.