24 de març de 2009

El MERCATEC Lleida bat rècord de treballs presentats i es consolida com el més gran de Catalunya

. Més de 850 estudiants de Secundària participaran a la mostra els dies 26 i 27 de març

Mercatec 2008 a la UdL Expositors del Mercatec 2008 al campus de Cappont
(Foto: Fundación Epson)
Més de 850 alumnes d'ESO i Batxillerat de setze centres de les comarques de Lleida participaran els propers dies 26 i 27 de març a la sisena edició del MERCATEC, que tindrà lloc al campus de Cappont de la Universitat de Lleida (UdL). L'exposició permet als estudiants mostrar les seues creacions tecnològiques al públic. Enguany s'hi presentaran 82 projectes, un 30 per cent més que al 2008. La mostra de Lleida bat així el seu rècord de treballs i es consolida com el MERCATEC més gran de Catalunya. Es tracta d'una iniciativa del departament d'Educació de la Generalitat i la Fundació Epson, que l'organitzen arreu de Catalunya. A Lleida està coordinada a per l'Institut de Ciències de l'Educació i l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL.

La trobada, que tindrà com a escenari l'EPS, inclou un total de 16 tallers, sis més que l'anterior. Tractaran temes com la robòtica, la mecànica, els circuits electrònics, l'astronomia o l'energia solar, entre d'altres. Tots ells estan organitzats per professorat dels centres de Secundària, personal docent i investigador de l'EPS, l'Institut Gaudí de la Construcció i el Centre Tècnic Ilerdenc.

La Mostra acull un total de 82 treballs d'alumnes de Secundària de les comarques de Lleida i fins a setze tallers de temàtiques com la robòtica, l'energia solar o l'astronomia
El programa del VI MERCATEC també engloba tres exposicions. L'edifici del CREA acollirà una trentena de maquetes amb Els invents que han canviat la història, patrocinada pel Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Lleida i la Societat Catalana de Tecnologia. En aquesta mostra s'hi podran veure reproduccions fidels a petita escala d'invents com la ràdio, l'ariet hidràulic, el zoòtrop, la màquina de vapor, el parallamps, la televisió o el magnetòfon. Mentre a l'EPS hi haurà una exposició d'autòmats de Lluís Ribas, professor de tecnologia de secundària i mecànic conservador del Museu d’Autòmats del Tibidabo. Els visitants podran apreciar mags, equilibristes, gimnastes i personatges de la vida quotidiana que han estat construïts pel propi Ribas, utilitzant la tècnica constructiva que feien servir els antics mestres francesos i suïssos. Finalment, l'edifici polivalent del campus de Cappont acollirà l'exposició de treballs de recerca de Batxillerat de l'àmbit tecnològic i científic que s'ha fet en col·laboració amb el Col·legi d'Enginyers Industrials.

MÉS INFORMACIÓ

Programa del VI MERCATEC Lleida