22 d'octubre de 2009

versió en català

La ministra Garmendia, padrina de la primera promoció de Biotecnologia de la UdL

. Una vintena d'empreses lleidatanes faciliten pràctiques als alumnes
audio

La ministra Garmendia apadria la promoció de Biotecniologia de la Universitat de Lleida
La ministra Garmendia pronuncia el seu discurs
La ministra de Ciència i Innovació, Cristina Garmendia, serà la padrina de la primera promoció de biotecnòlegs de la Universitat de Lleida. El lliurament d'orles acadèmiques tindrà lloc el proper dilluns, 26 d'octubre, a les 17.00h a la Sala d'Actes de l'edifici del Rectorat. Els alumnes de la UdL han elegit la ministra per reconèixer l'important paper de la indústria l'àmbit de la biotecnologia. Garmendia va fundar el Grup Genetrix d'empreses biotecnològiques l'any 2000 i abans d'assumir responsabilitats al Govern central presidia l'Associació Espanyola de Bioempreses.

El coordinador de Biotecnologia a la UdL, Joan Fibla, destaca que la ministra Garmendia "amb la seua presència en les orles de la primera promoció exemplifica el valor afegit que representen aquests titulats per a la societat espanyola". Segons Fibla, aquest sector és un dels que presenta "millors expectatives de futur a nivell mundial" i pot ser clau per superar l'actual crisi econòmica.

Una vintena d'empreses de les comarques de Ponent facilita pràctiques als alumnes de Biotecnologia de la UdL. Principalment són firmes de l'àmbit agroalimentari, laboratoris farmacèutics i d'anàlisis clíniques. Aquest ensenyament tecnològic se centra en l'ús d'organismes vius o de compostos orgànics dels mateixos per tal d'obtenir productes de valor pels humans com ara medicaments o bacteris per depurar l'aigua. Les estades professionals dels alumnes complementen una formació multidisciplinària que inclou camps com la biologia, la genètica molecular o la informàtica aplicada a les ciències.

La UdL ofereix actualment una quarantena de places de Biotecnologia a primer curs, però les sol·licituds freguen el centenar cada any
La primera promoció de Biotecnologia de la UdL compta amb 26 titulats: 17 noies i 9 nois. D'aquests, un 40% són de fora de Lleida. Estudiants de la resta de Catalunya, Aragó, el País Basc, Andalusia i Castella s'han decantat per cursar aquesta titulació a la UdL. I és que, a més a més dels àmbits biomèdic i farmacèutic, la Universitat de Lleida té l'especificitat d'oferir també una formació especialitzada en el sector agroalimentari. Això obre camp en la investigació d'aliments millorats, així com en la producció vegetal i animal. De fet, en tan sols quatre anys, Biotecnologia s'ha convertit en una de les titulacions amb més demanda a la Universitat de Lleida. El grau ofereix actualment una quarantena de places a primer curs, però les sol·licituds freguen el centenar cada any.

Aprofitant la seua visita a Lleida per apadrinar la primera promoció de Biotecnologia de la UdL, la ministra de Ciència i Innovació també inaugurarà la remodelació dels edificis en forma d'H al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari, així com la plaça central i el nou accés a les instal·lacions des del barri de la Mariola.

Galeria Fotogràfica