22 de maig de 2008

Llum verda als primers graus de la UdL adaptats a Europa

. Els alumnes seguiran les noves directrius a partir del pròxim curs acadèmic

Biblioteca del Rectorat de la Universitat de Lleida
L'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i l'Acreditació (ANECA) ha donat el vistiplau a totes les propostes de noves titulacions presentades per la Universitat de Lleida (UdL) de cara al curs 2008-09. Es tracta dels quatre primers estudis de grau adaptats a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES): Ciències i Salut Animal, Història, Història de l'Art i Geografia. La vicerectora de Docència de la UdL, Isabel del Arco, s'ha mostrat molt satisfeta amb la notícia i ha destacat "l'esforç dels equips de direcció dels centers implicats" per haver completat aquest procés. Sobretot, tenint en compte que l'ANECA ha informat desfavorablement sobre 57 de les 205 propostes realitzades per les universitats espanyoles i que 10 més han quedat pendents. Del Arco ha explicat que aquests primers títols adaptats a l'EEES "serviran com a experiència pilot" de cara a aplicar el procés de Bolonya a la resta de titulacions que oferta la UdL. La fita és que tots els estudis s'ajustin a les directrius europees al curs 2009-2010, un any abans de la data límit fixada pel Govern.

Ciències i Salut Animal és un grau únic a l'Estat espanyol. Els alumnes cursaran quatre anys per obtenir el títol i, amb dos anys complementaris, també podran aconseguir el de Veterinària gràcies a un acord amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Pel que fa als estudis d'Història, Història de l'Art i Geografia, els estudiants seguiran un tronc comú de 120 crèdits durant dos anys i després s'especialitzaran. Del Arco destaca que els plans d'estudis s'han pactat amb assessors externs del món de l'empresa "perquè els títols estiguin d'acord amb les demandes del mercat laboral".

El Consell d'Universitats, la màxima institució estatal de coordinació acadèmica, es reunirà el proper dia 28 de maig per continuar el procés d'acreditació de les titulacions. En aquest òrgan hi participen tots els rectors de les Universitats espanyoles.

MÉS INFORMACIÓ

Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i l'Acreditació (ANECA)
La UdL i l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior