22 de maig de 2008

La UdL i l'Institut Tecnològic de Lleida preparen un màster en bioconstrucció, únic a l'Estat

. Un conveni permetrà també organitzar, a finals d'any, el primer seminari sobre sostenibilitat

Signatura del Conveni UdL-ITL
[+] AMPLIAR IMATGEViñas i Andreu Muñoz signant el conveni
La Universitat de Lleida i l'Institut Tecnològic de Lleida (ITL) han començat a treballar en la organització d'un màster en bioconstrucció, únic a l'Estat, segons ha anunciat avui el director general de la Fundació ITL, Andreu Muñoz, en la signatura del conveni de col·laboració entre ambdós entitats. Es tracta d'un màster en construcció sostenible on s'abordaran, entre altres, l'ús de materials no tòxics o les noves solucions constructives. "Serà un màster únic al nostre país, on ara com ara no existeix una oferta formativa reglada en aquest àmbit".

Un altre dels projectes en comú és l'organització del primer seminari sobre sostenibilitat a Lleida, que tindrà lloc a finals del 2008. La trobada, oberta a empreses, professionals, investigadors i usuaris, girarà al voltant de quatre eixos: energia, aigua, materials i residus.

D'altra banda, el conveni signat avui té entre els seus objectius impulsar programes de recerca, desenvolupament i innovació (R+D+I) en el sector de la construcció de forma conjunta, així com cursos específics sobre construcció sostenible i bioconstrucció per als professionals d'aquest àmbit.

L'acord, que també permetrà als alumnes d'Arquitectura Tècnica de la UdL tenir accés als laboratoris de l'ITL per a desenvolupar els seus projectes de final de carrera, preveu actuacions conjuntes de recerca i innovació en el marc del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL), així com tasques de difusió tecnològica.

Cal dir que la UdL forma part del patronat de la Fundació de l'Institut Tecnològic de Lleida des de fa un any i mig.

MÉS INFORMACIÓ

Arquitectura Tècnica