22 de juliol de 2011

Un seminari internacional sobre música del segle XVIII tanca la 19ena Universitat d'Estiu

. L'edició d'enguany ha aplegat gairebé 800 alumnes en un total de 37 cursos
audio
Universitat d'Estiu de la UdL
[+] AMPLIAR IMATGEUna sessió del seminari / FOTO: UdL
baixcorva
Una vintena de musicòlegs i intèrprets procedents de França, el Regne Unit, Estats Units i diversos punts de l'Estat espanyol tanquen avui la 19 edició de la Universitat d'Estiu de la UdL, que enguany ha comptat amb 790 matriculats en els 37 cursos que s'han ofert aquest juliol a La Seu d'Urgell (18), Lleida (12), Tremp (2), Àger (1), Erill la Vall (1) i Seròs (2), més els 2 que s'han pogut cursar de manera virtual.

En el seminari internacional Música instrumental a Espanya 1750-1800: estils, influències, interpretació, dirigit pels professors de la Universitat de Lleida i de La Rioja, Màrius Bernadó i Miguel Àngel Marín, respectivament, s'han posat en comú les darreres recerques sobre el procés de modernització de la música instrumental durant la segona meitat del XVIII aplicat al cas concret de la Península Ibèrica.

La trobada, que té lloc a l'Arxiu Comarcal de l'Alt Urgell, pretén impulsar la recuperació del patrimoni musical a través de la publicació de partitures inèdites i l'enregistrament d'algunes obres d'autors com ara Brunetti o Boccherini. La major part dels participants al Seminari són membres del projecte: Públic, ciutat, estil: la vida musical a Espanya durant la Il·lustració, del Programa Nacional de Projectes d’Investigació Fonamental del Ministeri de Ciència i Innovació.

La trobada pretén impulsar la recuperació del patrimoni musical a través de la publicació de partitures inèdites i l'enregistrament d'algunes obres d'autors com ara Brunetti o Boccherini.
Avui també finalitzen a La Seu d'Urgell els cursos: Tasta la muntanya: estratègies de desenvolupament econòmic local, Educació emocional, Educació i conflicte: el paper del joc com a element de socialització, Com ser autosuficient per vèncer l'estrès i les angoixes, i Protocol social i habilitats interpersonals. En total, enguany han estat 353 persones les que han realitzat algun dels cursos que han tingut lloc a la capital de l'Alt Urgell del 12 al 22 de juliol. Les temàtiques relacionades amb l'educació i el medi ambient, han estat enguany les més demandades.