21 d'octubre de 2013

Comencen els intercanvis de professorat entre la UdL i la Universitat de Tianjin

Tianjin University
[+] AMPLIAR IMATGELa Tianjin Foreign Studies University. FOTO: UdL
baixcorva
La professora xinesa de llengua espanyola, (Isabel) Guo Yuanchun, de la Binhai School de la Tianjin Foreign Studies University (TFSU), impartirà classes de xinès mandarí als estudiants matriculats en els cursos d’aquest idioma que l’Institut de Llengües organitza en col·laboració amb la Càtedra d'Estudis Asiàtics (CEA) de la Universitat de Lleida. Serà entre el 15 de novembre al 15 de desembre d’enguany durant l'estada predoctoral que durà a terme a la UdL.

Aquesta és una de les primeres accions d'intercanvi de professorat entre les dos institucions que impulsa la CEA, amb la voluntat d'avançar en l'estudis i la docència del xinès a la UdL i projectar la institució internacionalment.

El passat mes de setembre, i en col·laboració amb el programa per al Diploma d'Estudis Hispànics de la UdL, el director de la Càtedra i la coordinadora de recerca i estudis, els professors Joan Julià-Muné i Imma Creus, van impartir classes a l'alumnat de la llicenciatura d’estudis de llengua i cultura espanyoles de la universitat xinesa. L'activitat docent es va complementar amb treball de recerca sobre aspectes articulatoris i perceptius de la fonètica espanyola en el procés d’aprenentatge d’aquesta llengua per part de sinòfons (que parlen xinès), així com sobre actituds lingüístiques.

Segons explica Joan Julià-Muné, està previst que properament s’ampliïn els convenis de col·laboració amb altres universitats xineses, d’acord amb la política educativa d’aquest país asiàtic i amb el suport de la xarxa universitària internacional promoguda pel Banco Santander.