21 d'octubre de 2010

. Dels 5,3 milions d'euros, 1,3 els gestionarà la Universitat de Lleida
audio
Projecte Campus d'Excel·lència Iberus. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGERoda de premsa conjunta de les universitats participants al projecte Iberus FOTO: Unizar
La Universitat de Lleida ha aconseguit la qualificació de Campus d'Excel·lència Internacional (CEI) gràcies al projecte Iberus, liderat per la Universitat de Saragossa (Unizar) i en el que també hi participen la Universitat de La Rioja (UR) i la Pública de Navarra (UPNA). Així ho recull la resolució de la comissió internacional d'experts que ha fet l'avaluació i que avui ha fet pública el Ministeri d'Educació. El finançament proposat per aquest CEI de la Vall de l'Ebre és de 5.300.000 euros per al 2010, dels quals 1,3 els gestionarà la UdL.

Segons ha explicat el rector de la universitat coordinadora del projecte, Manuel José López, el primer que es farà és posar em marxa la governança del campus. En aquest sentit, es convocarà un concurs públic per escollir el president del campus i el gerent. Entre els projectes més immediats està també la posada en marxa, el proper any, d'una escola internacional de postgraus i doctorats per impulsar els estudis amb més projecció internacional de les universitats membres. Tot i així, la major part de les inversions, ha explicat el vicerector de Política Científica i tecnològica de la UdL, Ramon Canela, es destinaran a infraestructures i equipaments.

Per la seua part, el rector de la UdL, Joan Viñas, s'ha mostrat molt satisfet per la consecució d'aquesta fita, destacant que "això ha de representar un canvi important i un impuls decisiu a l'expansió de la nostra universitat i el seu territori". De fet, la comissió avaluadora ha destacat l'alta qualitat de les propostes presentades i el gran nivell de les universitats participants.

Inauguració de curs a la Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: Jose M. Martínez de Pisón (rector UR), Jesús M. Pintor (vicerector UPNA), Manuel José López Pérez (rector Unizar), Ramon Canela (vicerector UdL) FOTO: Unizar
El projecte Iberus és l'únic entre els distingits que agrupa diferents comunitats autònomes, tot i que sota el mateix denominador, la Vall de l'Ebre. Les seues línies estratègiques se centren en tres àmbits: materials i tecnologia per a la qualitat de vida (energia i medi ambient i tecnologia per a la salut), agroalimentació i nutrició, i memòria, patrimoni i identitats.

El Ministeri d'Educació ha atorgat la qualificació de CEI a 8 agregacions universitàries i la de Campus d'Excel·lència d'àmbit regional (CEIR), a 6 més. Entre totes, es repartiran els 75 milions d'euros amb què està dotat el programa. També es distribuiran 18'2 milions més per completar el finançament d'altres CEI i CEIR acreditats al 2009.

El Programa Campus d'Excel·lència Internacional s'emmarca en l'Estratègia Universitat 2015 per modernitzar l'educació superior a Espanya. Pretén promoure agregacions estratègiques entre universitats i altres institucions ubicades als campus per crear "ecosistemes de coneixement" que afavoreixin l'ocupació, la cohesió social i el desenvolupament econòmic territorial.