21 de maig de 2009

versió en català

Experts europeus es donen cita a la UdL per radiografiar els joves immigrants

. Les jornades finals del Projecte Tresegy tenen lloc a la UdL els dies 22 i 23 de maig
Quina és la situació dels joves immigrants a Europa? Quines polítiques es poden endegar per afavorir la seua integració? Aquestes són algunes de les preguntes que s'intentaran respondre a les jornades finals del Projecte Tresegy, que tindran lloc a la Universitat de Lleida (UdL) divendres i dissabte d'aquesta setmana. Hi prendran part una cinquantena d'investigadors, professors i joves d'Espanya, França, Itàlia, Portugal, Holanda i Alemanya.

El Projecte Tresegy, finançat per la Unió Europea, és una recerca transnacional que s'ha desenvolupat durant els darrers tres anys amb estudis de cas en nou contexts de sis països. L'objectiu principal és analitzar les pràctiques culturals i els processos d'inclusió i exclusió socio-econòmica dels joves d'origen immigrant, sobretot els anomenats de "segona generació", tant a nivell local com a nivell comparatiu.

La UdL ha centrat les seues investigacions en el col·lectiu llatinoamericà a Catalunya, un dels que més ha crescut en els últims anys a causa de les fortes migracions i els processos de reunificació familiar. Un treball en què han col·laborat els professors Fidel Molina, Carles Feixa, Jordi Garreta, Cecilio Lapresta i Luca Giliberti. El seu estudi és una aproximació a les percepcions dels joves llatinoamericans d'entre 16 i 24 anys, i les seues expectatives en relació amb l'accés als recursos materials i no materials.

Les conclusions dels diferents estudis territorials es presentaran durant la jornada de dissabte, 23 de maig, a la Sala d'Actes de l'edifici del Rectorat a partir de les 10.30h. Tot seguit tindrà lloc una taula rodona en què hi prendran part, entre d'altres, el professor de la UDL Fidel Molina, un científic de la Comissió Europea, Marc Goffart, i Luca Queirolo Palmas, de la Universitat de Gènova.

MÉS INFORMACIÓ