20 d'octubre de 2010

audio
Biblioteca de Lletres de la Universitat de Lleida
Biblioteca del Rectorat

Gràcies a la millora de l'eficiència energètica de les instal·lacions i edificis de la UdL -especialment dels més antics- i de l'adaptació dels horaris de refrigeració segons l'ús que es fa dels diferents espais universitaris, la UdL s'estalviarà 60.000 euros en la factura de la llum d'aquest estiu en relació a la despesa generada els mesos de juny, juliol i agost de l'any passat. Aquest estalvi és fruit de la disminució, d'un 12,4% de mitjana, del consum energètic en els diferents campus de la Universitat. Aquesta reducció representa 362.000 kw/hora menys respecte el mateix període de l'any anterior.

El percentatge d'estalvi respecte l'estiu del 2009 el lidera el campus de Cappont amb un 18%, seguit del Rectorat, amb un 11,1%. El campus de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària ha reduït el consum energètic en un 8,5%, i Ciències de la Salut un 8,7%, i un 7,9%, en els campus ubicats a l'Hospital de Santa Maria i l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova, respectivament.

La UdL ha posat en marxa diferents accions i projectes destinats a estalviar en aquest àmbit. A més de les millores en l'eficiència energètica dels edificis i les instal·lacions, la UdL s'estalviarà 226.000 euros en la factura de la llum de l'any vinent, mercès a la primera subhasta electrònica que té lloc en una administració lleidatana per a la contractació del subministrament d'energia elèctrica a la UdL i que va tenir lloc el passat 15 de setembre.