20 de juny de 2007

La UdL premia quinze treballs de recerca d'alumnes de secundària

La quarta edició dels premis a treballs de recerca d'estudiants de batxillerat i cicles formatius de grau superior que convoca la UdL, ha guardonat enguany un total de quinze treballs realitzats per alumnes -9 noies i 6 nois- de vuit centres de la demarcació de Lleida. Aquests estudiants, un cop matriculats a la UdL el curs 2007/2008, se'ls concedirà un ajut equivalent a l'import de la matrícula per cursar primer en el centre de la UdL en què hagin obtingut plaça, a més de 200 euros. Els centres als quals pertanyen els alumnes guardonats rebran també un premi de de 200 euros.

El jurat, integrat per 26 experts de la Universitat de Lleida, ha destacat la qualitat dels treballs guardonats així com l'originalitat dels temes. També, el bon plantejament i la metodologia emprada en la seua execució i les conclusions que aporten els seus autors. En total s'han rebut 75 treballs -els mateixos que en l'edició anterior- distribuïts en les següents àrees: 19 en Humanitats, 15 en Salut i Nutrició, 12 en Tecnologia i també en Agroalimentària i Forestal, 5 en Educació i 5 més en l'àrea Juridicoeconòmica. A les categories específiques d'Estudis de Gènere i d'Estudis de Cooperació i Desenvolupament, s'han presentat 5 i 2 originals, respectivament.

El jurat ha atorgat dos premis per a cadascuna de les temàtiques generals i un per a cadascuna de les específiques. Excepcionalment, i amb l'acord del tribunal i del Consell Social, se n'han concedit dos en la categoria d'estudis de gènere, ja que la qualitat dels treballs presentats era molt alta i a més, en la primera edició, aquest premi va quedar desert.

Del total de guardons, 7 se'ls han emportat alumnes de l'IES Guindàvols, 2, estudiants del Col·legi Anunciata Dominiques, i 1, la resta, que són: Col·legi Lestonnac, IES Ribera del Sió (Agramunt), IES Hug Roger III (Sort), IES Els Planells (Artesa de Segre), IES La Serra (Mollerussa) i Col·legi La Salle (Mollerussa). L'acte de lliurament dels premis es farà el proper mes d'octubre.

Premis a Treballs de Recerca de Secundària

MÉS INFORMACIÓ