20 de gener de 2009

La UdL rebrà 7 milions d'euros de la Generalitat per construir el Consorci Agroalimentari de Lleida

. Ubicat al campus d'Agrònoms, l'equipament vol ser un referent de la recerca a nivell estatal

Inauguració de l'edifici 5 de l'ETSEA [+] AMPLIAR IMATGE D'esquerra a dreta: Blanca Palmada, Joan Viñas, Miquel Pueyo i Jaume Lloveras
El Govern català finançarà el Consorci Agroalimentari de Lleida, que es construirà al campus d'Agrònoms. Aquest projecte de la UdL comptarà amb una partida de 7 milions d'euros, la meitat dels quals sortirà dels Fons Feder de la Unió Europea i la resta, d'un crèdit que pagarà la mateixa Generalitat. Així ho ha anunciat aquest dimarts la comissionada d'Universitats i Recerca, Blanca Palmada, just abans d'inaugurar l'edifici 5 de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA). Palmada ha destacat que el nou consorci disposarà d'uns equipaments "punta a nivell espanyol" per reforçar la investigació tant en l'àmbit agroalimentari com en el forestal.

Aquest centre de recerca, que disposarà de 2.400 metres quadrats, comptarà amb el suport de les conselleries d'Innovació, Universitats i Empresa i d'Agricultura. La UdL també treballa per implicar el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), amb el suport de la Generalitat. En aquest sentit, Palmada ha insistit que el Govern manté una "aposta molt decidida" perquè Lleida sigui el centre de tota la docència i la recerca agroalimentària. "Per atreure investigadors necessitem espais adequats, estudis capdavanters i recursos", ha dit. De la seva banda, el rector de la UdL, Joan Viñas, ha assegurat que "podem ser referents perquè tenim potencial per fer-ho".

El nou consorci disposarà d'uns equipaments "punta a nivell espanyol" per reforçar la investigació tant en l'àmbit agroalimentari com en el forestal
La comissionada d'Universitats i Recerca ha visitat Lleida per inaugurar l'edifici 5 d'ETSEA acompanyada pel rector; el director de l'ETSEA, Jaume Lloveras; el delegat del Govern a Lleida, Miquel Pueyo; i l'alcalde de la ciutat, Àngel Ros, que va prometre que la Paeria urbanitzarà l'entorn del campus d'Agrònoms. L'immoble inaugurat, que acull els serveis científico-tècnics, el bar i la copisteria del campus, ha suposat una inversió de 4,3 milions d'euros.