20 de febrer de 2009

Més de 1.500 alumnes i 43 professors de secundària han visitat avui la UdL en el marc de la XVI Jornada de Campus Oberts

Jornada de Campus Oberts a la UdL
Un total de 1.517 alumnes dels darrers cursos de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior provinents de 35 centres de les comarques de Lleida i la Franja de Ponent han visitat avui la UdL en el marc de la setzena edició de la Jornada de Campus Oberts per a l'estudiantat de segon de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior, que organitza el Vicerectorat d'Estudiantat amb la col·laboració del Servei d'Extensió Universitària, els diferents centres de la UdL i el Consell de l'Estudiantat. La xifra representa un augment de gairebé el 20% respecte al 2008, en què el nombre de visitants no va arribar als 1.300.

La jornada ha tingut lloc a tots els campus entre les 9.30 i les 13.30. Per centres, el que ha rebut més visitants és la Facultat de Ciències de l'Educació, amb 328 estudiants, seguida per l'Escola Politècnica Superior (224), la Facultat de Dret i Economia (213), la Facultat de Lletres (175) i la Facultat de Medicina (165). Per traslladar-se als campus de Ciències de la Salut i ETSEA, els alumnes han disposat d'un servei d'autobús urbà gratuït des de la Rambla d'Aragó. També s'ha establert aquest servei per visitar les instal·lacions d'INEFC i Turisme, a la Caparrella.

L'objectiu d'aquesta iniciativa és proporcionar als alumnes que acaben l'ensenyament secundari un primer contacte amb l'entorn universitari on es desenvolupa la vida acadèmica i vivencial de l'alumnat, a banda d'informar sobre els estudis que s'imparteixen i els serveis i les prestacions que ofereix la UdL. De forma paral·lela també hi ha una recepció-trobada adreçada al professorat de secundària que acompanya a l'alumnat, al campus de Cappont. En aquesta ocasió participaran 43 docents, un 70% més que en l'anterior edició.

La Universitat de Lleida tornarà a obrir les seues portes el proper dia 7 de març, en aquest cas als familiars dels futurs alumnes que vulguin cursar estudis a la UdL, en la que serà la V Jornada de Campus Oberts per a pares i mares.