20 d'abril de 2007

La UdL estrenarà nova Facultat de Ciències de l’Educació al setembre

Visita de Siza a les obres de la nova facultat de Ciències de l'EducacióLa nova Facultat de Ciències de l'Educació, obra del prestigiós arquitecte Alvaro Siza, estarà enllestida el proper mes de setembre. Tant el rector de la UdL, Joan Viñas, com l'arquitecte portuguès que ahir va visitar les obres d'aquest edifici al campus de Cappont, van destacar que les obres van a bon ritme, la qual cosa permetrà tenir l'edifici acabat per al proper curs acadèmic, tot i que amb un accés provisional.

L'edifici de Siza, en forma d'U, té un pressupost de 13 milions d'euros i ha comptat amb el patrocini del Banco Santander Central Hispano i la Diputació de Lleida. La UdL està negociant encara amb la Generalitat, dins el Pla Plurianual d'Inversions, el finançament que manca per a l'última fase i que fa referència a complements i urbanització.

Alvaro Siza va destacar del seu edifici l'adaptació a la climatologia lleidatana, l'organització en forma de L que dóna a un pati obert, el jardí que hi haurà en aquest pati -obra de l'arquitecte lleidatà Ramon Maria Puig-, el mòdul més baix que acollirà el gimnàs, i la utilització en la façana de la mateixa pedra que el Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera per donar uniformitat al campus. La seua estada va acabar amb la classe magistral que va impartir als alumnes d'Arquitectura Tècnica de la UdL sobre un dels seus darrers projectes: l'edifici de la Fundació Ibere Camargo, al Brasil.

Álvaro SizaALVARO SIZA (Arquitecte / Matosinhos, Portugal, 1933)

Obres més representatives

• Restaurante Da Boa Nova
• Schlesisches tor Housing en Berlín