2 d'octubre de 2013

La UdL acull el Congrés Científic d'Avicultura estatal

. La trobada aplega 360 professionals d'arreu d'Espanya

Congrés avicultura / Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGELa inauguració ha tingut lloc al Centre de Cultures / FOTO: Jordi V. Pou
La Universitat de Lleida (UdL) acull fins aquest divendres el 50è Congrés Científic d'Avicultura, que organitza l'Associació Espanyola de la Ciència Avícola (AECA) i la World's Poultry Science en col·laboració amb la UdL. Un total de 360 professionals d'arreu de l'Estat es donen cita al campus de Cappont per tractar temes com la seguretat alimentària, la qualitat o les innovacions tecnològiques. La cimera analitza la situació actual i les perspectives tant de l'avicultura de posta com la d'engreix.

El congrés compta amb un total de 29 ponències d'experts en diferents àmbits. La primera sessió plenària s'ha centrat en la nutrició del bestiar i les matèries primeres. La segona jornada versarà sobre els productes avícoles i la seguretat alimentària. I la darrera, sobre la patologia aviar, amb malalties com la coccidiosis o l'adenovirus. En el marc del congrés també tenen lloc altres reunions paral·leles per tractar temes d'actualitat com ara el benestar a la planta de processament, les innovacions en la incubació, els compromisos mediambientals o l'ús de minerals orgànics en l'alimentació de les aus.

En l'acte d'inauguració del 50è Congrés Científic d'Avicultura -que ha tingut lloc a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera- han participat el rector de la UdL, Roberto Fernández; el conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí; la presidenta d'AECA, Ana Cristina Barroeta; el president del comitè organitzador, Josep Maria Aumedes; el director de l'Agència de Salut Pública de Catalunya, Antoni Mateu; i l'alcalde de Lleida, Àngel Ros.

Aumedes ha destacat que el sector avícola espanyol ofereix un producte de qualitat amb totes les garanties sanitàries, un fet que facilita l'accés a nous mercats. El president del comitè organitzador del congrés s'ha mostrat esperançat amb el futur del sector, que també pateix la crisi econòmica.