2 de març de 2010

Una jove valenciana guanya la tretzena edició del concurs de cartells, que es poden veure a Cappont
audio

Cartell Guanyador[+] AMPLIAR IMATGELa proposta guanyadora fa referència a l'estiu, l'estudi i les muntanyes de la Seu

Una jove pintora valenciana ha estat la guanyadora del tretzè concurs de cartells de la Universitat d'Estiu de la UdL. Rocío Álvarez Valera, nascuda a Castelló de la Plana l'any 1983, s'ha imposat entre la norantena de propostes rebudes en aquesta convocatòria amb un projecte titulat Pájaros azules. "Té un estil rústic, com un cartell antic dels anys 60 pintat a mà", explica l'autora, que ha utilitzat la tècnica digital per elaborar la seua proposta. "Els colors càlids i alegres simbolitzen l'estiu, mentre els personatges són estudiants de diferents disciplines. Tots pugen escales, les quals creen ritme a la composició i són apropiades ja que la Seu d'Urgell és un indret de muntanya", destaca la guanyadora.

Rocío Álvarez es dedica bàsicament a la pintura, tot i que també ha fet incursions en el món de la il·lustració i l'animació. Tot i la seua joventut, aquesta llicenciada en Belles Arts per la Universitat de València ha guanyat diversos guardons, com ara el Premi Nacional de Pintura de la ciutat de Castelló (2009), el primer premi del concurs de pintura eròtica de Bullas (2008) o el primer premi del concurs In Urbe d'Alacant (2007).

Tots els cartells participants al concurs s'exposen al vestíbul del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, al campus de Cappont, fins el proper 19 de març. El 70% de les obres presentades ha arribat de fora de Lleida. La procedència ha estat molt variada. Les propostes han arribat des de Barcelona, Madrid, Saragossa, València, Alacant, Múrcia, Navarra, Bilbao, Logronyo, Oviedo, A Corunya, Pontevedra, Vigo, Sevilla, Valladolid, Canàries, Alemanya, Andorra i el Regne Unit.

El cartell guanyador l'ha decidit un jurat format per Xavier Goñi (responsable del Servei de Reproducció d'Imatge de la Universitat de Lleida), Eugènia Besora (responsable de les Iniciatives Plàstiques de la UdL) i Cecília Sales (dissenyadora).