2 de maig de 2008

Premi Ciutat de Lleida d'Informàtica 2008 . PREMIS / La UdL s'emporta dos guardons al 18è Concurs d'Informàtica Ciutat de Lleida pel ratolí virtual i una web de fotografia

Guanyadors del 18è Concurs d'Informàtica Ciutat de Lleida
Un projecte dirigit per Jordi Palacín (professor de l'Escola Politècnica) ha guanyat el premi "La Caixa" d'Iniciatives per afavorir la integració social dels col·lectius amb dificultats d'adaptació, mitjançant l'ús de les tecnologies. Es tracta del HeadMouse, un ratolí virtual dissenyat per a persones amb problemes de mobilitat que es controla amb els moviments del cap i gestos de la cara. Tomàs Pallejà (estudiant de doctorat del departament d'Informàtica i Enguinyeria Industrial de la UdL) i Edgar Rubion (treballador del PCiTAL) van recollir el guardó en un acte a l'Auditori Enric Granados.

Dins de la mateixa convocatòria, Alfred Iniesta, de l'Oficina de Premsa de la UdL, ha estat mereixedor del segon premi "Jesús Lorés" d'aplicacions informàtiques i pàgines web pel projecte Oriol Rosell.Foto